Snygging...?


Uppe och har gått här och fnissat för mig själv...
Kommer bara inte ihåg VAD det var som var så roligt.
Ja, tidig demes eller bara sommarslö i skallen?
Har inte en susning.
 
Så skulle jag locka med mig hunden in i soffan när jag fixat kaffe och frukost, ropar:
"Joar, kom!"
Hunden bara tittade på mig, menar du mig eftersom du TITTAR på mig?
Jag:
"JOAR, KOM!"
Hunden kommer, om än tveksamt, och jag inser:
Du har just precis nu blivit din egen mor, kallar hunden för sonens namn!
Herregud...
Hur var det nu med allt det här "blanda ihop namn med djur och person"...?
Jag måste flytta från huset, det kommer sluta illa annars.
Tidig demens eller bara sommarslö i skallen...?
Inte en susning.
 
Så kom jag precis på vad det var som var så roligt förut...
Jag hade ju fått ett sms från en av mina kusiner, han hade skickat en bild på mig "från förr" och skrivit "Snygging" under bilden.
Jag skrattade gott när jag såg bilden.
Det var jag, ute i skogen någonstans, förmodar Ihre på deras sommarställe, UPPSNOFFSAD till tänderna!
Ja, under tonårstiden då var man ju rena rama piffisen och kunde inte gå någonstans, inte ens ut i skogen på fest, utan att vara just PIFFIG.
Eller när jag var i stallet och på krukis, då var jag inte piffig någonstans iofs, men överallt annars.
Nåväl...
Där står jag i skogen med ett sprayat (förmodligen) jättehår och svart linne och svart kavaj.
"Snygging", mjo...
Det var då det, det var INTE vad jag tänkte när jag såg mig i spegeln när jag kom ut i hallen precis efter jag sett sms:et.
Det var snarare "Huj-huj-huj-huj..."och lätt chockskada 
Det var då det, nu är nu...
Suck 
Jag ska se om jag kan ladda upp bilden imorgon bara för att visa hur "snygg" jag var då!
 
Idag...
Ska vi ut och bada några timmar, sen sticker jag och mamma på kalas hos en släkting i Brissund!
Ja, jag brukar ju alltid skriva att jag aldrig umgås med min fars släkt, eftersom jag inte känner någon på den sidan...
Förutom då "Tant Anna och Farbror Nils" som numera inte längre finns med oss, och så deras dotter som fyller år idag, och "Moster Ma"(Majbritt) som bor i Borås, det är typ it!
Ikväll ska vi till "K" på födelsedagsfest, Tant A och Farbror N dotter, i mitt ÄLSKLINGSHUS precis vid havet i Brissund.
Det kommer bli kanon i det här vädret.
 
Så till sist, bara några bilder på mig och Milou från igår...
 

 

 

 
Ja, vi skulle gå på promenad, och som ni ser så hade jag på mig min egensydda klänning, i ikatprint, vit och svart mönster...
Och när vi gick där längs Söderväg ser jag att vi matchar varandra lite VÄL mycket.
Nästan lite nördfaktor, "Titta här, här går jag och min hund och vi tycker om att se likadana ut".
Not.
Jag i min klänning och dessutom flip flops som var vita-svarta och bruna.
Och så Milou med sin päls i fläckigt vit-svart-brunt, det såg ut som jag STYLAT oss, eller framför allt mig (för Milou kan ju inte välja sin päls, den är ju permanent ;) , innan vi gick iväg.
Att det var ett medvetet klädval.
Vilket det inte var, jag hade haft klänningen hela dagen liksom.
Jag funderade på att gå hem och ta av mig solklänningen, men orkade inte.
Vi fick gå där och se ut som två tvillingar 
Det var bara "Det ska va husvagn" som saknades som bakgrundsmusik där vi struttade fram!
Nu ska jag sätta fart här, vi ses senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0