Ulla och badmössan...

Och nu sitter ni väl och BITER på naglarna...
Blev det strand idag, eller blev det sorg?
Så här såg det ut när vi drog mot Björkis...
 


Regn i stan, regn på vägen ut, men kussen sa:
Solen skiner och det är blått med små skyar i Björkis!
Svårt att tro på väg ut i bilen, men när vi kom ut, STRÅLANDE SOLSKEN och blå himmel med någon liten tuss...
 


Jag älskar verkligen att bo på en ö, regn på ena sidan, sol på andra.
Gotland äger


Så vi slog oss ner, tog solstolar...
 


Och började dagens jobb!
Dagens hattbild blev...
 
..

Jag med min fina hatt och kaffe!
Ja, man måste ju variera sig lite i bildväg.

Så var det filminspelning ute på bryggan när jag skulle hoppa i plurret, det var en ungdomsfilm "Stockholmsveckan" och skulle handla om ett gäng ungdomar som var här nere på "Vecka-Tack-Pappa-29", och nyfiken "badtant i en strut" var ju så illa tvungen att kolla läget med "crewet" 
Oki, sa jag till manuskillen, men är ni inte på lite fel plats då, detta är ju inte Kallis direkt.
"Jo, men här är ju fan enda stället som SOLEN skiner på idag, så vi fick åka hit och spela in!"
Ja, förstod man ju, solen skiner ju alltid i Brännhaga.
Jag försökte tjata mig till en roll, men var tydligen för gammal.
Förstod jag inte, jag som ser så ung ut.
Väl?
Ja, ja, jag gissar att det var krokodilskinnet som avslöjade mig, jag simmade ut till havs istället och surade en liten stund, sen gick det över 
Sonen fick glass av Pastorn...

 
Tycker sonen har lite samma glassätar-stil som Moster Puff, mycket gapar efter mer.
Ja, så vi hängde på Björkis hela dagen, solade, badade, åt, fikade, typ det vanliga.
Underbar dag, och imorgon kör vi väl samma tema gissar jag, skam vore annat för Familjen Krokodil 
 
Så till hemfärden...
Jag höll dock på att kissa på mig av skratt när vi kom in på gården här hemma, det är TUR att man gjorde sina knipövningar efter att man fött barn, för annars hade det kunnat gå illa kan jag meddela.
Min mor...
Alltså vad hon hade i skallen idag, det undrar verkligen jag!
I bilen på väg in ställer hon en fråga till sonen och kallar honom MILOU, istället för hans namn.
En stund senare kommer en annan fråga till sonen och då heter han plötsligt MADELEINE.
Så kommer vi in på gården med bilen, sonen vill snabbt ut ur bilen för han sitter där bak, knuffar väl till mammas säte och då säger hon:
"Men lugna ner dig ULLA, jag måste ta mig ut själv först!"

Jag började gapskratta och kunde knappt sluta, först heter han Milou (hunden), sen Madeleine (jag) och sen Ulla (vem FAN är ULLA?)
Då hör jag sonen:
"Alltså mormor, skärp dig!"
Vänder sig till mig och säger:
"Och när jag sköt in bollen under bilen innan vi skulle lämna Björkis, då kallade hon mig FLISAN!!!"
Jag dog.
Jag skrattade så tårarna rann, kom kanppt ur bilen.

Flisan, vår sedan fem år, döda hund, herregud, du är inte klok mamma, fick jag ur mig mellan skrattattackerna.
Hjälp och jisses.
Kom upp här i lägenheten, och sonen kommer upp och undrar om jag hade en BADMÖSSA.
Eh, badmössa, nej...

Jag har inte ägt en badmössa sen jag var...
Noll år typ.
Vad ska du med en badmössa till?
"Jo, jag ska duscha, men jag är så djäkla snygg i håret idag, så jag vill duscha utan att blöta ner håret!"
Då exploderade jag kan jag säga, herregud återigen, jag skrattade så himla mycket att han blev skitsur.
Jag tog min väska och flydde hemifrån mot mataffären, ringde Nybyggarkussen och berättade om Flisan-Milou-Madeleine-Ulla och hans badmössa.
Så skrattade jag vidare i affären, högt för mig själv...
Folk trodde förmodligen att jag var galen, ja, men DET bjöd jag på.
Nu ska jag duscha, återkommer med en skräckhistoria om Milou när jag kommer tillbaka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0