Vaniljkexet...


Så var jag tilbaka i soffan igen.
Lyfte på häcken förut och hoppade ur morgonrocken, och gick en VÄLDIGT lång promenad med Milou.
Vi försökte kickstarta batterierna lite så att säga, gick bra medans vi var ute och gick.
Och sen dog dom så fort vi kom hem igen, vi är helt slut, men jag är fräsch nu och har bryggt mig kaffe iallafall, duschat och hoppat i rena myskläder.
Inget mer händer idag, nu är det bara jag och tv´n, vila idag och FESTLIGHETER imorgon igen...
Förmodligen?
Kanske ja 

Så kom jag i
vårat sovrum förut, sambon hade dragit ut och golfat med morbror Golf och Syster-Ysters man.
Och vad hade han då gjort i sovrummet?
Ja, frågan är väl vad han INTE gjort.
Han hade bäddat sin del av sängen...
Och inte min!
????

Ursäkta...
Men hur många gånger tror ni jag i mitt samboliv med sambon bara bäddat MIN sida av sängen och sen lämnat hans?
Typ noll gånger kan jag meddela.
Jag bäddar alltid hans sida, och när jag sovit i gästssängen "som handikappad" då bäddade/bäddar jag min säng, hans säng OCH sonens om han är här.
Jag bäddar allas sängar.
Jämt.
Men när nu sambon för en gångsskull bäddar sängen, då bäddar han inte min sida, gud så fräckt!
Försöker han säga mig något här eller är han bara lat?
Jag gissar på det sista.
Surkärringen i mig tog över och jag bäddade muttrande MIN SIDA och sen bäddade jag om HANS SIDA också, för den var ändå slarvigt bäddad.
Basta!!!!
 
Igår, när vi åkte hem i bilen, tyckte jag det luktade skumt i just bilen.
Det luktade...
Vikingabyn.
Ja, precis som kläderna luktade när jag jobbade på Vikingabyn för 150 år sedan.
Inte det här RÖKIGA som man kunde känna, nej mer när det luktade...
Gammalt fårfett.
Svårt att beskriva, men det var en lukt av gammalt fårfett som satt i näsan efter att man hade spunnit ull, sprungit runt i oset av grillat får, tagit hand om gamla grillrester, och precis så luktade det i bilen.
Men ingen verkade vara skyldig.
Så luktade sonen på mina kläder, och säger:
"Ja, det är inte du iallafall, du luktar VANILJKEX!"
Tror jag det att jag luktade vaniljkex, jag kör ju mitt body butter med kokosdoft.
Rena rama godisbutiken.
Eller bageriet/kakbutiken kanske 
 
Orkar man någon mat idag?
Nej, inte direkt.
Jag var som en stoppad korv igår när jag kom hem från festen, och det har väl hållit i sig.
Jag är fortfarande mätt.
Har ätit en macka, och druckit två koppar kaffe, that´s it.
Men det blir väl så att jag festar till på fil och flingor lite senare, när sambon varit och handlat.

Sitter och ser en dokumentär om hajar på tv.
Inge kul alls.
Ska kolla in vad jag missat på Svt Play.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0