Aldrig mer en djurfilm...

Igår såg vi...


Se inte den...
Om du har känsliga tårkanaler som jag har.
Se inte den...
Om du bölar i djurfilmer som jag gör.
Se inte den...
Om du inte gillar matinéefilmer som jag gör.
Men gillar ni sentimentala, smetiga rullar med barn, djur, vackra vyer och en massa svulstiga känslor samt stråkmusik som förstärker det hela, då ska ni se "War Horse"  och se den framförallt för att den var BRA!
(snörvel...)



Den var jättebra.
Men ja, vissa av scenerna var så sentimentala så det var löjligt åt det, men jag GRÄT.
Jag grät och fick en klump i magen.
Jag sa till sambon att "Nu ska jag fan-i-mig aldrig se en DJURFILM till i hela mitt liv, det här är ju hopplöst som jag bölar jämt, jag mår dåligt av att se sånt här..."
Och han bara skrattade!
Sjysst.
Och slutet, ja, det var som en blandning av "Lassie" Vs "Borta med Vinden" hard core i både lycka och filmkuliss, fast det ÄR väl så en riktigt bra matinéefilm ska vara kan jag tycka.
Ja, jag tror både ung som gammal och allt där mittemellan kan gilla den här filmen, JAG och sambon gjorde det iallafall.
Men jag...
Är färdig med djurfilmer från och med nu!

Inatt har det regnat och idag är det fortfarande molnigt, men vad gör det efter en dag som igår...?
Inte ett skit.
Och framförallt gör det inget för att det är varmt och fuktigt ute, fastän det är dåligt väder.
Men det är det helt okej, bara det är varmt liksom!
Vi ska åka hela famlijen på vernissage idag...

... så vädret är ju perfekt!
Ska bli jättekul och framförallt mysigt, det blir en liten familjeutflykt och så får vi se vad vi hittar på mer när vi ändå är ute på landet.
Mamma ville stanna på Krampbrobodi på hemvägen och handla, JIPPIE, sa jag, för det vill jag också.
Kolla lite garn typ 
Ja, vi får väl se vad vi hittar på.

Annars längtar jag efter sonen!
Ja, förra veckan var det ju pappas vecka, sen kom han till mig och vi hann ses EN dag, för sen jobbade jag på tisdagen och sen på onsdagen drog sonen på läger på fastlandet.
Nu har han varit borta hela veckan, och jag längtar.
Han kommer inatt, så har vi morgondagen, men sen ska han ju till pappa igen.
Men troligtvis kommer han vara här nästa vecka ändå, för sen drar han med pappa till Fårö i två veckor.
Ja, inte lätt att vara en längtande mamma, jag kan alltid inbilla mig att det går finfint att vara utan sonen en längre tid...
Men när det väl ÄR en längre tid...
Då går det inte bra.
Nu ska jag starta upp något syprojekt, vi ses senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0