Apelsinorange batikklänning...

Här har det gått i ett.
Jag har hållit högt tempo idag faktiskt.
Vi började med promenad till apoteket, promenad en bit runt muren, genom stan och idag var det ju varmt och skönt ute 
Köpte rosa garn till en liten enkel kofta jag ska virka tänkte jag, en barnkofta.
Filten får bli någon annan gång, jag måste göra något nytt och inspirerande i virkväg nu.
Sen hem och dammsugning.
Efter det blev det fika och virkning på balkongen.
Sen tog jag tag i den apelsin-orangea batikklänningen, och idag hade jag bättre tur än igår!
Det gick som smort, inga sneda sömmar idag inte och så här blev resultatet:
Först drar man på sig klänningen och åker till stranden...

... och sen slänger man bara på sig ett litet chict skärp och kanske pärlhalsbandet och drar på fest...

Ja, till och med batik kan se "posh" ut med rätt accessoarer....

Sista bilen här nedan är den som är bäst färg, alltså mest rätt färg på klänningen.
Det är jättesvårt ibland att få rätt färg när man fotar och det är starka färger.
Det blir så "lysigt" liksom, men denna nedanför är nog så nära jag kan komma som den ser ut...

Nu blev denna lite för stor för mig, så jag ska sälja den.
Och så måste ni bara notera den SVARTA DOCKAN som klänningen sitter på!
Jag fick en leverans idag från Klokboken som kom med min NYA och ställbara sydocka från Stoff & Stil!
Den går från storlek 36-42, så nu kan jag ställa in olika mått och kanske sy till andra också (när jag känner mig redo ;) ...


Whohooooo, säger jag bara 
Gud så proffisgt det känns, nu hoppas jag bara mina skattepengar kommer snart så jag kan täcka upp hålet i plånboken som blev.
Nu har jag iallafall investerat nog i mitt sy-skapande under året, nu är det bara att köra.
Ja, så nu står den i mitt nystädade arbetsrum och jag bara MYSER av lycka, riktigt myser av att veta att den står där inne...
Och bara väntar på mig.

Och mitt skapandet idag så ringde Chifen, hon ville att Milou skulle hänga med till jobbet imorgon.
Oki, då var jag tvungen att fräscha upp min lilla vovve också, för hon var super-ofräsch typ.
Så efter att klänningen var klar fick först hon duscha, sen jag, och sen åt jag middag nere vid morsan som hade saker att "förtälja" och sen...
Hamnade jag äntligen i soffan!

Som sagt, det har gått i ett.
Nu ska jag se klart en rysare och virka lite till, sen kommer jag nog sova som en STOCK!
Vi ses imorgon innan jobbet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0