Dagens mamma...

Inget går min väg och jag är arg som ett bi.
Först skulle jag sy ett par byxor till mig själv, då inser jag att tyget inte räcker!
Jag har köpt för lite tyg, och jag blev bara så trött...
För det var ett rea-tyg som inte finns kvar längre, så jag kan inte köpa till.
Nähepp, vad ska jag då göra av allt det där oranga tyget?
Go figure.
Jag gav upp och ska nu sy ett band till ett grönt linne istället.

Så ska sonen till fastlandet, och här kan det (vi) inte enas om vilka KLÄDER som ska med.
Nä, för helst ska inga kläder med.
Bara typ ett ombyte.
Till en tonåring.
Eh, jaha, och om du blir blöt, svettig, smutsar ner dig, och snyggkläder till discot då, vad ska du ha då?
Ja, HAN behöver inget, bara fotbollskläder, och allt jag packar ner är fel.
Vilket är kläder han har här hemma.
Giv mig styrka, säger jag bara.
Jag har packat och han gnäller, jag blir arg, han med och nu pratar vi ytterst stolpigt med varandra.
Och ännu är det inte färdigpackat.
Jag ger upp för idag och fixar resten imorgon innan jobbet.

Dagens mamma:
Lika med trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0