Gottegrisen har fått sin kvot fylld...

Nu är jag iallafall så sockerstinn och blåbärsstinn så jag smäller av!
Först firade jag och sonen med lite godis efter skolavslutningen, sen har vi varit på kalas hos Syster-Yster och fått massor med godsaker.
Gottegrisen har fått sin kvot fylld för hela helgen typ 

Dessutom har jag ont i magen för jag har ätit blåbärstårta, och är det något jag har lärt mig på sistone är det att min mage blir så att säga:
"Lite körig av blåbär!"
Först var det mina blåbärsdrinkar (mjölk, banan och blåbär) som fick magen ur balans.
Jag fick byta till att tex ta banan, jordgubb och mjölk istället, eller hallon, men hade jag blåbär i...
Big no-no då pajade magen direkt.
Häromdagen, när mamma hade gjort någon form av marängswiss med maränger, glass och blåbär.
Jag åt och efter någon timme var magen kass och det höll i sig ända tills nästa morgon.
Och då fick jag ta en Imodium för lugna ner magen så jag skulle slippa sitta på jobbet och ha ont i magen.
Så tog jag lite blåbärstårta idag, och typ 2 timmar senare var magen ur balans.
Aoutch.
Jag måste råna sambon på Imodium igen 
Vad händer med kroppen när man blir "gammal", jag bara undrar liksom...?
Man tål ju INGENTING längre!
Trevligt har vi haft iallafall, mysigt att träffa S-Y för det var så himla längesedan.
Nu är det då lite KRIS här, sonen sitter och hoppar brevid mig, han bara MÅSTE in på Facebook.
Det är "heta grejer" på gång, och då kan inte jag sitta här och ockupera datorn.
Nä, jag ska nog pula lite med mönster, dvs rita av mönster, så det är bäst att sluta, vi ses imorgon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0