Helt blockerad...

Så är jag helt blockerad.
Virkblockerad.
Jag har inte en aning om vad jag ska sätta mina händer i arbete med, INGET jag startat upp känns lockande, inte kjolen, inte tröjan och babykoftan jag startade upp häromdagen, har jag lagt ner!
Den blir inte fin.
Inte för att mitt arbete inte blir fint utan för att koftan i sig, inte blir fin.
Så jag står helt still i inspiration.
En ny babyfilt känns inte lockande heller OM...
Jag inte ska göra en sådan här variant kanske...?


... en babyfilt med vågor, eller...

... denna som jag hittade på Drops, den är samma typ av variant som mormorsrutan, fast inga rutor utan längder istället.
Men nu när jag ser på bilderna så undrar jag inte om den i vågmönster känns MEST lockande.
Och ju mer jag tänker så försvann visst min virk-blockering, jag ska göra en babtfilt i vågmönster!
Jaha, då var det löst på 2 minuter blankt  gött mos!
Dags att inventera garnförrådet igen då.

Annars har jag ont i magen, och det har jag haft sen vi åt glassen i eftermiddags.
Än värre blev det när vi åt kvällsmaten.
Nästa gång jag ska äta glass så blir det kulglass, sambon sa samma sak, mjukglassen blir FÖR MYCKET.
Men, men, det har väl lagt sig tills imorgon, just nu är magen som en ballong.
Jag ser ut som när jag var gravid i 6:e månaden med sonen, inget skoj nu alltså, jag gör verkligen det.
Hade inte så stor gravidmage i 6:e månaden, men STOR för att ha ätit en glass och sen (ganska liten) middag idag!
Ja, ni fattar säkert vad jag menar.
Uppblåst.
Sambon spädde på det hela med:
"Man vet ju inte, dom kanske inte gör rent glassmaskinerna ordentligt..."
Fint, tack, det var ju precis vad jag ville höra
Nåväl, imorgon får jag väl hoppas att det lagt sig!
Nu har jag inte tid med er, nu ska jag börja virka och se om jag får ihop det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0