Jag improviserade...

Så har vi varit ute på långpromenad jag och Milousan, och idag hittade vi...


... små smultronblommor i skogen!
Bara det att jag tyckte EN sak fattades:
Sommarvärmen som hör till smultronen.
Det hade även börjat blomma...


... blåeld.
Känns helt fel, där gick jag i täckjacka och halsduk bland sommarblommor.
FY så trist!
Annars var promenaden bra.
Förutom att Milou drog!
Jepp, detta var nog första gången i världshistorien, alltså vår världshistoria ihop, som hon bara drog.
Jaha...?
Där stod jag och gastade som en galning, men ingen hund kom, och ingen hund såg jag!
Vad göra?
Ja, jag DROG åt ett annat håll.
Det blev som man ska göra antar jag, jag bara gick, så fick hon hitta mig.
Vilket hon gjorde.
Men jag visste inte om jag skulle skälla eller vara glad att hon kom...
Så jag låtsades INTE om henne!
Har faktiskt aldrig varit med om att någon av mina hundar gjort så förut, så jag fick improvisera typ.

Tänkte att är jag GLAD då uppmuntrar jag kanske att hon gör så FLER gånger, och det vill jag ju inte.
Är jag arg, så är ju inte det bra heller, för då kan ju det vara en uppmuntran att INTE komma tillbaka nästa gång.
Så...
Jag tänkte att HON får bli rädd att inte kunna se eller hitta mig, och jag låtsas i min tur inte om att jag "saknat" henne.
Eh...
Det verkade funka.
Sen gick hon inte många meter ifrån mig.
Kan hon ha varit på sin första jaktrunda kanske...?
Hoppas INTE det blir fler.
Nu ska jag faktiskt gå och botanisera i mitt tygförråd och se vad jag ska hitta på!
Vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0