Jobbalarmet...

Vinden är varm och solen skiner, låt oss hoppas att det håller i sig!

Idag hade jag tänka "få" sovmorgon.
Med tanke på att jag jobbade i förrgår och var dödstrött hela dagen igår, skall fira midsommar idag-lååååång dag förmodligen och sen jobba imorgon...
Då hade jag tänk sova tills jag vaknade av mig själv!
Ja, TÄNKA så kan man ju alltid.
Klockan 06.45 ringer sambons JOBBALARM, det stängs av, tror jag, och somnar om.
Klockan 07.00 ringer alarmet igen!
Jag morrar åt sambon att han för i helvete får stänga av sitt djävla alarm.
Ridå.
Då var det kört, då var jag klarvaken.

Fast nej, jag ska somna om, tänker jag, jag ska försöka somna om...
Men då kommer "Vindruvstramparen" Milou igång.
Trampa, trampa, trampa runt på matte som försöker slappna av, oj vad det trampas på mina ben och mage.
Avslutar det hela med att trycka upp sin blöta nos i fejset på mig och typ meddela:
"Gå upp, jag behöver gå ut!"
Okej...
Jag kapitulerade och gick upp, gick ut med "Vindruvstramparen" och inte behövde hon gå ut inte.
Nehej då, "Kissa, vadå kissa, jag ville bara GOSA jö.".
Hon gjorde inte ett smack.
Ridå.
Då vart jag irriterad.

Nu är frukost, kaffe, morgon-tv, handel på Ica avklarat och nu ska jag ut och motionera vovven.
Och sen blir det Paviljongsplan.
Så nu ska jag ut igen.
 
OCH...
Ses vi inte senare, vilket jag gissar att vi inte gör så önskar jag er alla en GLAD MIDSOMMAR!
P.s. Jag är pigg nu  D.s.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0