Mina djäkla tidrapporter...

Idag vaknade jag 04.09...
Grannkillarna kom hem efter "valfri fest någonstans i stan" och dom var "bra på trycket" och höll hög ljudlåde-volym på sitt fyllesnack, hästskratt och stampade/alternativt dansade på golvet.
???????
Alltså va faaan, säger jag bara.
Jag vet inte vad som biter på dom där djävla idioterna ovanpå, med tanke på att förra helgen slutade en fest med spyor från balkongen, slagsmål med avslagna glasflaskor, kille som hoppade från balkongen och en medvetslös kille som SLÄNGDES ner från samma balkong.
Polis och ambulans anlände och vår vikarie vart väl minst sagt chockad av kaoset.
Dom håller på att balla ur fullständigt där uppe, så jag låg kvar och vågade inte gå upp och säga till!
Så jag låg kvar i sängen och la en kudde över huvudet för att stå ut.
Efter någon timme lugnade det ner sig och det blev tyst.
Jag somnade om vid 06 och var lagom mosig när klockan ringde vid åtta-tiden.

Bli inte förvånade om ni läser i tidningen framöver:
"Personlig assistent fick nog av festande och gick upp och MÖRDADE grannarna ovanpå!"
Ja, i lite sådana banor börjar JAG tänka!

Nåväl, det får bli en annan dag som jag rapporterar om det mordet.

Annars kom jag hem här och fick sms från vikarien.
Hon hade kollat min tidrapport och undrade om det inte var STORHELG nu i midsommarhelgen, för jag hade bara skrivit mina små siffror på i "vanliga" helgspalten i tidrapporten.
Jaha, nu var vi där igen!
Jag och mina djävla TIDRAPPORTER.
Jag skriver fel jämt!
Jag har noll koll på helger, storhelger, sjukdomsspalter, semesterspalter och jämt...
Är det någon av mina arbetskamrater som kastar ett getöga på mina små "nuffror" och det stämmer typ ALDRIG!
Jag har nog de mest tipp-exade tidrapporterna i hela världshistoren!
Har under min hela djävla jobbkarriär där egenskrivna tidrapporter varit inblandade alltid, ALDRIG, fixat att få det helt rätt någon gång.
Det är faktiskt sant.

Det har gått TROLL i detta sen "JÄMT", och det spelar ingen roll hur noga jag än försöker vara, så blir det fel.
Jag börjar faktiskt på allvar tro att jag har dyskalkyli på riktigt, för så fort siffror och datum blir inblandat...
Då blir det bara fel.
Och nu börjar till och med vår fina vikarie ha koll.
Min gud.
Ja, det är väl tur att dom finns för annars hade jag väl fått vare sig lön eller storhelgs-ob eller nåt alls.
Jag fyller i...
Och hoppas på det bästa.
Jag må vara kontrollfreak och ha ordning och reda på det mesta, men tidrapporter är en svaghet.
Och det är ju jag som blir lidande i slutändan.
Får jag rätt lön ens...?
Ja, det kan man ju fråga sig.
Nu ska jag börja pyssla här, solen skiner, det är varmt och ingen vind, det ska putsas fönster och städas.
Vi ses senare, kanske det blir mord idag också, men om det blir jag eller sambon som står för mordet...
Det får kvällen visa 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0