När blev grodorna viktigare än barn...?

Hemma igen och relativt pigg!
Jag har dammsugning, hemmafix m.m på schemat idag och ska snart köra igång, men vila i en halvtimme till typ.
Så jag hinner blogga först och läsa klart tidningen.
Sen ska jag väl virka eller sy, eller både och.
Jag har fått ihop mönsterrapporten på babyfilten, och jag blev himla nöjd.
Färgerna som "ligger brevid" varandra i mönsterrapporten blev kanonbra, väldigt kompletterande, så nu har jag börjat på andra vändan mönstret.
Gissar att det blir kanske 3 vändor med mönsterrapporten.
Resultatet visas när den är helt klar.

Så har vi gotlänningar fått den DYRASTE cykelvägen i hela landet!
Wow, det var väl precis vad vi ville att våra skattepengar skulle gå till...?
En fucking djävla (ursäkta) svindyr cykelväg!
Så väl spenderat med kommunens resurser.
Verkligen.
Not.

Barn på landsbygnden får snart gå längs livsfarliga och trafikerade vägar för att nå sin skolskjuts, men pengar till en helt onödig cykelväg fanns det!
Barnen får gå bland bilar som kör som galningar, men GRODORNA får små tunnlar för att kunna ta sig helskinnande över vägen!?
Ursäkta, men sen NÄR blev grodor viktigare än barn?
Säkert en och annan biolog som protesterar om biologisk mångfald osv.
Men dom kunde väl bara ha bräddat vägen och gjort en billig cykelväg istället.
Inte en cykelväg med grodtunnlar längs vägen.

Säveskolan gör både personal och barn sjuka och en ny gymnasieskola behövs, men politikerna slingrar sig och ställer sig frågan "HUR ska dom få pengar till det"?
Ungarna kan väl ta en vända till på Säve, eller?
Men pengar till en cykleväg mellan stan och Lummelunda fanns det visst.
Sjulvård, äldreomsorg, barnomsorg går på knäna, men 50 miljoner till...
Ja, jag behöver väl INTE fortsätta, ni fattar väl vad jag menar, jag behöver väl inte räkna upp fler exempel.
Och med risk för att bli tjatig, och det blir jag OFTA i kommun/region-frågan, så är det ju visst "olika potter" med pengar som dom alltid kör med UTÅT.
Var del i kommunen har sin penningapott och det går inte att flytta pengar från dom olika potterna till mer behövade delar av kommunen.
Men jag kan ge mig fan på att det tas från dom andra, viktiga delarna, dvs sjukvård, barnomsorg, m.m, potterna  och till CYKELVÄGS-POTTEN, bara för att få det att gå ihop.
Så blir allt annat lidande.
Fler som tror som jag????
Det tror jag nog.

Jag blir bara så förbannad när jag ser att 50 miljoner av VÅRA skattepengar går till en totalt ONÖDIG cykelväg!
Totalt onödig.
För hur kan det motiveras att det är viktigare med en cykelväg för VUXNA, jämnfört med tex skolskjutsar för barn?
Hellre en död vuxen än ett dött barn, det är iallafall min åsikt.
Ja, eller inte riktigt så att jag tycker att NÅGON ska behöva dö, men vuxna har ju oftast ett bättre cykel-och-trafik-vett mer än vad ett barn har gåendes längs en väg har.
Visserligen har den här cykelvägen hållit på och byggts på i flera år och pengarna har tickat iväg mer än förväntat, men då avbryter man väl?
Då får det bli en kortare cykelväg, tjoff och avslutat uppdrag liksom!
Och skolsjutsar, Säveskolan är aktuellt nu, sjukvården och omsorgen ständigt, dags att omprioritera för vad man ska lägga pengarna på.
Inte en lyx-cykelväg.
Det är såna här saker, samt konsulter, samt en massa annat också som får mig att vilja ge fan i att betala skatt.
För att vara med och sponsra cykelvägar och grodtunnlar, det kan jag vara utan.
Hellre isåfall fixa iordning dåliga vägar på ön, för det finns det ju gott om...
Ifall man nu måste hålla sig till "pott"-frågan.
Nu ska jag sluta vara sur och börja städa lite, vi ses senare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0