Sönderpratad...

Gissa hur många varv jag lyckades åstakomma på babyfilten från klockan 13.00 fram tills nu...?
Tre varv.
Tre ynka varv, och då har jag suttit ute och försökt hela dagen men...
Telefonen har ringt konstant och dessutom var jag tvungen att ringa en massa samtal också.
Jag är HELT sönderpratad!
Jag har pratat så mycket så jag är trött i huvudet.
Och så mamma på det, hon har också suttit i bersån ihop med moi och så fort ett telefonsamtal har varit avslutat...
Då har hon och jag hållit låda.
Hjälp...
Tänk att man kan bli så trött av att bara babbla.
Så när sambon kom hem här sa jag nästan direkt att ikväll måste jag ha ensamtid och tystnad.
Inga problem för honom, för han ska se fotboll och spela bort pengar på nätet!
Fint, då går vi in i SILENCE från och med nu.

Har haft folk i boden idag, varav EN la undan en sjal.
Ja, här måste jag erkänna att det varit trögt med besök sen jag "öppnade" boden för en månad sedan.
Det har varit FEM besök på endast en månad, inte bra.
Men så idag slog det till av någon anledning, TRE på en dag, kors i taket.
Ja, nu börjar väl äntligen sommar-säljarsäsongen komma igång...?
Kom nu små fina turister, och VÄDRET får fan skärpa till sig så det blir varmt och folk VILL komma hit!
Och passerar min bod 

Sitter och klurar på vad jag ska sy idag.
Tror att jag ska börja med att göra mönster till mina egna, oranga byxor och sen sy ett par BLOMMIGA sommarbyxor till barn.
Ska rita upp ett mönster till en treåring först bara.
Så kvällsagendan blir:
1. Rita och skära ut mönster till 3-åring.
2. Rita och skära ut mönster till mig.
3. Sy till 3-åring.
Ja, så nu sätter jag igång, vi ses sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0