Tre koppar kaffe....

God morgon!
Så var man uppe och snart på väg till jobbet.
Hundpromenaden runt muren igår...

... var svettig och varm, men väldigt vacker.
Sen kom jag hem, sydde lite, duschade och så åkte vi ner till Paviljongsplan och mötte upp vänner...

... packat med folk, men vi fick bra plats ändå, och alla fick plats på samma ställe.
Så där satt vi, fikade och åt lite, pratade, lyssnade på musik...

Jag och sambon...
Han ser så mycket BRUNARE UT än mig.
Inte okej 
Vi var kvar på "pavvis" till klockan fyra, sen hem, kissa hunden, hämta mat och sen vidare ut till Träkumla och bästisen som bor där!
Det blev bordsdukning inne för när vi kom till henne var himlen grå, matfix, grillning och när vi satte oss för att äta ca två timmar senare...
Då kom regnet!
Men då hade det klarat sig HELA dagen och ända in på kvällen.
Så då får man vara nöjd.
Det viktigaste var att det var sol och fint när vi var på Paviljongsplan, och det var det ju ända tills vi kom hem för att hämta maten och drog vidare.
Milou fick vara hemma vid Piff & Puff, dom var hemma NÄSTAN hela dagen så det var nog skönast för henne att skrota runt i trädgården och sen ha sällskap hela kvällen.

Vi hade supertrevligt, många goda skratt och massor med mat.
Jag var mätt redan efter sillen, för då var man ju så hungrig så man tryckte i sig för mycket.
När sen den grillade maten kom fram...
Då var jag proppmätt efter halva tallrikslasset.
Och när vi sen skulle dricka kaffe, då var det ju dags för dom gotländska jordgubbarna, vaniljglassen och sen grädden på det.
Kändes som jag RULLADE fram efter maten.
Vid 22.45 åkte sambon och jag hem, då hade dagen varit lång, trevlig, rolig och mättande.
Jag var HELT slut.
Och la huvudet på kudden en halvtimme senare, somnade på studs och när klockan ringde tänkte jag i vanlig ordning:
SKJUT MIG.
Jag är FÖR trött.
Men nu, TRE KOPPAR KAFFE senare:
Duschen och jobbet.
Magen är fortfarande mätt och jag har inte fått i mig en smula frukost, det får kanske bli lite senare.
Och vi ses imorgon, efter jobbet.
Ha en bra dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0