Den lilla kärleksmaskinen...

När det INTE går som på räls...
Då blir jag irriterad.
Å andra sidan gick det bra ändå.
Men man ska inte hantverka när man är trött, då blir varje hinder ett JÄTTEBERG att ta sig över.
Så blev det just nu.

Om jag var trött imorse är det inget emot vad jag är nu.
Jag är så trött att ett mirakel behövs att hålla mig vaken.
Jag skulle göra vad som helst för ett pigg-piller, om någon har ett...
Kom förbi och lämna tack!

Jag skulle skära ut tyget till en ny "one-sholder"-klänning, och insåg att det var små fäckar på det hållet som jag "behövde" skära ut tyget på.
Då var jag tvungen att vända tyget från ett annat håll, bara det att då kanske mönstret blir lite fel.
Inte så att det syns, det är bara JAG som vet, och då stör det mig ändå.
Men, men, köper man tyg på nätet och inte i butik här, för att det inte finns några bra tyger att köpa...
Då får man skylla sig själv.
Jag trodde jag skulle få mer tyg kvar ut av detta tyget, men nu ser det ut som det kanske bara blir ett linne eller nåt kvar, pga av dom små fläckarna.
Det är ett batikfärgat tyg, så förmodligen har inte färgerna blandats på tyget på dom ställena på tyget, så det ser ut som små bläckfläckar typ.
Ja, ja, jag får min klänning till mig själv iallafall, det är huvudsaken!

Förut så tog jag Milou och gick till Öster för att byta sonens shorts på HM för TREDJE gången!
Och gjorde något jag lovat mig själv att ALDRIG göra med den här sötnosen till vovve:
Lämna henne bunden utanför en affär när man INTE kan ha uppsikt över henne!
Ja, på Adelsgatan är det ingen fara, den är så liten och där kan man alltid ha uppsikt över hunden när man går in i en affär.
Men Öster...
Nä, det hade jag lovat mig själv att aldrig lämna henne där.
När jag hade Flisan gick det ju finfint, för hon var ju så stor så där vågade väl inte en själ gå i närheten av en mellanstor, svart, fluffig hund.
Men Milou, den lilla kärleksmaskinen.
Hon följer nog gladeligen med en person OM dom skulle få för sig att SNO henne.
Det skulle iofs Flisan också göra, men hon SÅG mer farlig ut liksom
Inte lika "sno-vänlig".

Så idag, jag tog med henne, för det skulle bli byte av shorts.
Jag satte henne vid Åhlens parkering och sprang in på HM, ner för rulltrappan, ryckte åt mig ett par nya shorts til sonen, upp på övre plan igen, bytte och ut till hunden igen!
Hon satt kvar, ingen hade snott henne.
Aldrig mer.
Jag kan som sagt absolut binda henne när jag har uppsikt, men inte annars.
Jag var livrädd att någon skulle sno henne medans jag var där inne, trots att det gick skitsnabbt.
Men jag kände bara idag att jag inte orkade med två promenader, dvs först stan och sen ut med henne.
Det fick bli två flugor i en smäll.
Sen var jag och hämtade mina två syböcker (på Adelsgatan, den säkra gatan då ;).
Den ena boken slapp jag betala eftersom jag hade ett tillgodokvitto från i julas.
Jag fick nämligen en virkbok av sonen som jag redan hade, så den fick jag lämna tillbaka.
Men idag så fick jag användning för dom pengarna, så jag fick en bok som "försenad" julklapp skulle man ju kunna säga.
Och böckerna var JÄTTEFINA med jättefina, enkla, mönster i.
Jag är så grymt nöjd att jag hittat dessa böcker på nätet.
Har suttit och bläddrat och tittat och drömt 

När jag kom ut från bokhandeln hade Milou fått en kompis.
En kille.
Jag sa att det var min hund, och att det var helt okej att han "hängde" med Milou...
Ja, så där satt dom och GOSADE på bänken och jag...
Kunde bara skratta åt Milou.
Herregud vad hon kan charma folk, puss-puss-o-I-love-you!
Och alla blir ju störtförälskade.
Killen var helt såld och skulle minsann ha en likadan hund.
Hans flickvän var väl inte lika Milou-såld kanske, men stod snällt och väntade på sin pojkvän som gosade.
Jag gick då in på Indiska, nu när Milou ÄNDÅ hade barnvakt...
Och killens tjej gick också in, vad skulle hon göra då...?
Han var ju upptagen med sin nya kärlek 

Sen blev det promenad hem och så har jag läst, skurit ut tyg och virkat.
Men nu bara dog jag.
Är skithungrig och väntar på sambon som ska komma hem med mat.
Det blir fredags-tacos, vi orkar inte med någe annat.
Vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0