Vågar man sig på klänning...?


Uppe och INTE trött idag 
Den var ny va och inte direkt förväntad eller hur...?
Inget trött, trött, trött, trött idag inte. 
Ja, dagsvilan och motionen på kvällen gjorde mig gott igår, fick ner mig i varv.
Och jag skar inte ut mönster eller virkade på kvällen, som skulle kunnat få upp min puls, jag tog det bara lugnt!
Och när jag la mig läste jag min "tunga" bok "Priset man betalar" som handlar om cancer och brustna drömmar, och det gjorde att jag somnade snabbt.
Vaknade och är på G.
Det var behövligt.

Så är det stråååååålande sol och klarblå himmel, och VAMRT.
Idag kanske man vågar sig på klänning, med byxa nedstoppad i jobbväskan "ifall att" såklart
Men det var ljummet redan klockan 06 när jag var ute med hunden, så det bådar gott för resten av dagen.
Och enligt väderkartan blir det sol imorgon också, regn på lördag och sen sol, sol, sol på det.
Jag tror att jag och norgekussen kan slappna av, nu har vi semester och vi kan...
PRESSA!
( och jobba på krokodilskinnet , sånt gillas... )

Jag satt och kollade fleecetyg på Stoff & Stil igår...
Eftersom "affärerna" gick så bra igår så blir det en liten beställning av garn därifrån, att ha på lager och lite barntyger och...
Ett fleecetyg.
Bara det att hur jag än VILLE ha någon ÄRTIG färg på fleecen, hamnade jag ändå bara på mörkgrå hela tiden.

Eller "koksmelerad" som den heter.
Gud så trist.
Men jag kan inte tänka mig någon annan färg helt plötsligt, nej, jackan ska vara grå.
????
Ja, inte kan jag gå emot min känsla heller, för då kommer jag inte använda den heller säkert,
Jag får fundera någon dag till, men...
Det blir nog grått!
Nu ska Frk Österholm hoppa i duschen och jobba mitt SISTA arbetspass, sen är det semester.
Tänk, det har REDAN gått ett år sen förra året, och nu är det dags igen.
Det som kändes som en så låååååååång väntan när förra årets var slut...
Men det gick ju fort! 
Vi ses imorgon, ha en BRA DAG i solen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0