Bästisen tipsar...

Pratade med bästisen förut, hon tipsade, när jag beklagade mig hur dålig jag känner mig:
Färsk ingefära!
Jaha, färsk ingefära, riven i vatten och honung, tar bort alla basillusker påstod hon.
Jag sms:ade raskt till sambon som var i affären:
Köp ingefära.
Här ska ONT fördrivas.

Sen pratade vi kläder, min "kollektion"  och hon tipsade igen, när jag beklagade mig över att jag sytt en skitsnygg klänning i alldeles för liten storlek.
(Ja, jag gör inget annat än gnäller ;)
Kanske hennes systerdotter skulle kunna klämma in sig i min petite-batikklänning...?
JA, kanske det ja, hon är ju smal som en sticka och då kan jag kanske ha henne som modell och få klänningen såld.
BRA IDÈ där bästisen.
Perfekt, ja, det får vi allt försöka fixa till.

Och KUSINEN ska fixa en liten klädställning till mig från Ikea, som jag ska ha i lilla boden!
Ja, jag har letat här, förut fanns det såna jag vill ha på Rusta, det finns inte kvar.
Inte på ÖB eller Jysk heller, fast på Jysk hemsida skulle det finnas, men i "realiteten" finns det inte.
Vad göra?
Jo, jag kollade Ikea, och där fanns det, och min fina kusin fixar!
Väldigt bra.
Den här gången slapp hon springa på Stoff & Stil, för nu har jag ju tyg så det räcker.
Men stackarn, hon slipper aldrig ifrån att behöva shoppa när hon ska hit.

Nu har vi ätit middag med mamma, och vi bjöd på ordinary FREDAGS-taco.
Hon fick sin present och vart NÖJD med den.
Först tulpaner imorse och sen presentkort på Linds, nu kan hon frossa i växter!
Och jag...
Åt ännu mera vitlök.
Hela jag osar vitlök jag känner det själv, och vitlöken riktigt bränner i mage och gom.
Jag gjorde tzatsiki, och öste över maten, familjen lider förmodligen!
Men jag ska ju bli frisk.
So I don´t care.
Nu ska vi se "The Voice".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0