Djäkligt sur...

Hej och hallå igen!
Nu kör jag varenda kur i lagboken, allt för att bli frisk.
Rostad macka med vitlökssmör, tog en hel vitlöksklyfta för säkerhetsskull.
Jag har tappat all smak och känner bara...
Vitlökssmak.
Nu kör jag citronté med honung i, och då har jag pressat lite äkta citron i téet också.
Vitlök CHECK, c-vitamin/citron CHECK, och honung CHECK.
Ja, jag ska döda varenda bacill som snurrar runt i min kropp, och har ni fler huskurer att bli kvitt detta snabbt, så säg till.
Febern har stigit trots alvedon, men antagligen för att jag cyklade iväg och ansträngde kroppen ännu mer.
Jag har tokvärk i halsen.

Sambon kom med lösningen till present, det slapp jag iallafall springa runt och fixa med.
Han undrade om vi skulle köpa en syrénbuske, som vi brukar göra till morsdag...?
Hm, nja, det är ju liksom "Morsdags grejen", så då tyckte jag att vi köper ett PRESENTKORT på Linds istället, så kan hon välja vad hon vill till trädgården eller inomhus.
Bra idé tyckte han, så SÅ får det bli, han fixar det.

Jag har suttit i soffan och idag orkar jag inte göra så mycket mer, samtidigt sitter jag och vill bara sy.
Ja, jag gör faktiskt det, trots att jag brinner upp så är jag nästan grinfärdig för jag vill inte sitta här och vara kass när solen skiner och jag har massor att göra!
Jag blir så sur!!!!
Djäkligt sur.
Djäkligt sur och vitlöksmarinerad och konstant rapar.
Jag tycker helt enkelt synd om mig själv!
Men hellre NU än i påsk när släkten kommer hem och hellre nu än i april när jag ska resa bort, hellre nu...
Jag får tänka positivt.

Och positivt är att jag vunnit ett mönster som jag verkligen, verkligen ville ha...


Eller jag vann egentligen tre, men det var detta (ovan) jag var intresserad av...



Det längst till vänster var iofs inte så pjåkigt heller, men jag har fastnat för det där med "bar axel-grejen".
Ska man börja sy festklänningar så måste man ju ha lite balla mönster att fresta sina kunder med...
Nu ska jag se "Grand design" och sen läsa lite.
Vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0