Här går det ju skitbra Frk Österholm, NOT...

Jaha...
..och hur blev den här eftermiddagen undrar ni säkert...?
Jo, jag började med att skära ut den sneda klänningen i det omöjliga svarta tyget.
Det gick inge bra, det omöjliga tyget var TOTALT omöjligt!
Det bara drog sig hela tiden trots att jag nålat fast mönster och allt ordentligt.
Jag blev förbannad och knögglade ihop tyget och slängde in det i arbetsrummet igen.
Tänkte:
Fine, då blir det barnklänningen istället!
Och så ritade jag upp mönstret och skar ut det, fram med det lila seesucker tyget och...



... då var det för lite tyg kvar.
Jihaaaaa, här går det ju skitbra Frk Österholm, NOT!
Då drog jag fram ett batiktyg istället...



Nu djäklar ska jag väl få ut NÅGOT av denna dagen iallafall...?



Tillslut fick jag ut två perfekta delar till ytterligare en batikklänning...



Ja, detta lilla äventyr tog mig två och en halv timme och en massa krälande på golvet!
Inget som gör underverk för nacken eller knäna.
Jag behöver ett arbetsrum med ett jättebord, jag får fan offra hallen snart, annars blir jag handikappad på kuppen.
Men nu har jag barnmönster utskuret och tygdelar som bara är att köra på och sy i.
Gissar att det blir på söndag.
Jag kommer bli värsta "komo-tanten" (kommunist-tant, till och med Gudrun Sjödén har gått vidare :S ) med all den här batiken.
Fast jag kan inte hjälpa att jag älskar det!
Nu är jag trött och irriterad, allt bara för att jag inte fått ut något konkret av dagen.
Jag har inte fått sy med andra ord.
Men jag ska virka till tv´n lite senare, nu ska jag äta.

Förresten har mamma nu bokat in släkten på Bageriet till påskafton!
Vi kommer äta grekisk/svenskt påskbord och vi får väl försöka att INTE äta ihjäl oss.
Kan bli svårt, för dom har faktiskt det godaste buffébordet ever.
Nu ska jag äta, det blir vanlig TRÅKMAT!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0