Kryptiskt värre...

Vaknade imorse och det första jag tänkte på var:
Jag har ingen VÄRK, men två sekunder senare ramlade verkligheten ner i skallen på mig och jag kom på:
"Ja just det ja...
Det "där ja".
Och BOM, varde värk i takt med att ilskan steg upp igenom kroppen.
Det är då fan att någon annans IDIOTI skall styra mitt humör, men ibland är det svårt och speciellt i detta fallet.

Så for jag upp ur sängen med tanken:
Jag måste radera "valda delar" av ett inlägg igårkvälls, det blir nog lugnast så för folk som läser bloggen och känner mig kan nog lista ut vad det rör sig om, och det är onödigt i situationen som "uppstått".
På med datorn och DELETE.
Så jag har värk.
Fast det är ju "arg-värk" och bara jag kommer till jobbet och får tänka på annat så blir det nog bra!
I hope.

Kom ut i köket och insåg när jag såg på min kalender:
Shit, snart ÅKER jag till stockholm!
Hjälp, kanske ingen stor grej om det bara varit "STOCKHOLM", men jag är SÅ NERVÖS för det jag ska göra där.
Och så var det så snart, det var jag liksom inte beredd på för när det blev bokat så kändes det långt borta fastän det nyss bestämts.
Men det var för att jag inte vänt bladet på almanackan ännu.
Fast bara jag tänker på det så knyter det sig i magen och jag tänker:
Varför utsätter jag mig för detta?
"För att du vill", svarar den oroliga magen.
För att jag vill ja.
Det blir nog bra i slutändan får jag trösta mig med!
I hope!
2011 var året jag började satsa på mig själv, 2012 lär bli detsamma och då på många punkter.

Jag har nämligen kommit på en utmärkt idé, som jag skrev lite kryptiskt om för några dagar sedan som jag inte kan skriva om innan jag har alla fakta klara.
Och det jag tänker satsa på.
Insåg jag att jag faktiskt kan göra i kombination med att jag har "mitt vanliga" jobb.
Detta är då inte hantverksrelaterat, utan något helt annat.
Men jag jobbar ju dygn på mitt vanliga jobb, och har gott om tid för annat.
Mhm, men undersökas ska det göras först, och sen får jag väl se om det är något jag ska kasta mig över or not!
Kryptiskt VÄRRE här på bloggen i dagarna två 

Nu måste jag prata med Klokboken om min båtavfärd, sen jobbet!
Vi ses imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0