Röd jacka...

Så har vi varit ute på promenad...



Vi gick övre och undre Hällarna...














Jo´rå, mattes lilla gullegris blev ju såklart fotad också.
Jag tror minsann hon är fotogenique, hon blir ju inte ful på en enda bild!
Tycker MATTE iallafall

Och HUR lustigt kan det ibland då inte bli...?
När jag och Milou trippar på den stigen som jag kallar "mellanstigen" ovanpå berget, då ser jag på håll, på grusvägen att det kommer en person på cykel med en stor hund lös efter sig.
Jag stannar Milou, och väntar ut honom och hunden så inte Milou ska bli frestad att kuta dit.
Så ser jag en annan person i röd jacka komma, också på grusvägen, med två hundar, vi står kvar och väntar ut både personen på cykeln och personen med röda jackan.
Jag...
Hade då inga glasögon utan mina solbrillor, och som jag skrev förut...
Då är jag ju nästintill blind.
Jag ser "Folk och rörelse" men jag ser inte VEM det är med mina närsynta små ögon.

Så vandrar vi vidare, tar oss precis ned för berget och så ringer min bästis Syster J.
I ett upprört tillstång undrar hon vad det är för djälva hundägare som håller till på Hällarna!?
Hm, va, är du på Hällarna, säger jag.
"Ja, men jag lämnar det precis", svarar hon, och börjar sedan berätta om en hopplös man på cykel med en stor svart hund som var lös, och han bara cyklade på utan att ha koll på sin hund!
Och jag frågar:
Vänta här nu, har du en RÖD JACKA på dig idag, och två hundar?
Jo minsann, det hade hon!
Men herregud, då hade jag stått och SETT henne bara, kanske 20-30-40 meter åt sidan, avvaktat att dom alla skulle passera...
Och så var det hon!

Eh, ja, och för att faktiskt göra det ÄNNU lustigare så hade jag gått och TÄNKT på henne, och att jag skulle ringa och kolla om hon ville gå hundpromenad och gå och fika på Leva på tisdag...
Och sitta i solen och götta sig.
Så ringer hon, dessutom bara stått några meter ifrån mig bara 5 minuter tidigare.
Hm, ibland blir det allt lite lustigt som sagt.
När jag kom hem "gjorde jag skönhetsalong" på hunden, duschade själv, plockat en massa här hemma, nu har jag vilat ett tag, och ska nu sätta igång och sy lite.
Vi ses senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0