Jag ser inte ett skvatt...

Vaknade supertidigt och var pigg, trots att jag la mig supersent och det första jag tänkte på var:
Jag måste ju fixa ledigt till begravningen.
Har ringt till en arbetskompis redan nu, för hon ska ändå jobba, och ska se om vi kan byta ett halvt pass.

Idag stod det i GT att det där GUBB-SLEMMET som hängt utanför skolor och dagis tydligen FÖLJT EFTER ett barn hem också!
Tydligen ska polisvolontärer patrullera runt skolor och dagis nu, bra initiativ av polisen för en gångsskull.

Om det blir mycket stavfel i detta inlägget så får ni stå ut med det.
Jag ser nämligen inte ett skvatt på skärmen!
Jag skriver med blicken riktád på bokstäverna för jag har precis lagt i en toning i håret.
Eller i benan som växt ut rättare sagt.
Detta otyg som jag tvingat på mig själv att tona håret är...
SKITJOBBIGT!
Nu har jag gjort det "stadigt" i ett år och det är så bassligt så jag får tokdåra.
Fattar inte hur jag tänkte när jag väl började, inte var det åldersnoja, inte var det gråa hår, det var "bara" ett uppljusande av mitt fd blonda hår.
Nu är det ju ett helvete med det där fixandet av den mörkare benan som växer ut.
Alltså sitter jag STENBLIND, utan brillor för att inte förstöra dom, och skriver.
Det blir text, DET ser jag iallafall, sen om texten stämmer med det jag TROR att jag skriver...
Det vet i fan!

Lagom tills jag är färdig med detta, om ca 10-15 minuter, då drar jag och Milou ut.
Solen har precis kommit fram ur molnen som var, och nu är himlen klarblå.
Det blir promenad och sen ska vovven få duscha.
Kände nämligen igår att pälsen hade sån där "Otvättad-hund-känsla", det gillar inte jag.
När pälsen känns fet och inte glatt.
Nu ringde klockan, måste skölja ur gegget, sen blir jag en blonare version av...
Mig själv!
Vi ses senare.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hoppas att håret blev lyckat!



Jag fixade och donade också med mitt hår under många år, men sen gav jag upp. Nu får det vara grått!



Ha en fin helg!

Kram

2012-03-10 @ 12:54:15
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Håret blev kanon, nu känner jag mig inte så "avdankad" längre ;D

Ha en fin helg du med =D KRAM

2012-03-10 @ 14:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0