12 m/s.

Har jag sovit som en kratta?
Jo tack, det har jag!
Beror det på att jag är nervös för att jag ska resa?
Inte ett dugg, igår var jag så överlycklig att få åka iväg så det var inte klokt.
Så märkte jag under kvällen igår att vinden tilltog...
Rejält.
Och när jag la mig STOD flaggorna åt öster och vinden piskade.
Har legat och lyssnat från och till på "stormen"/vindbyarna och vaknar idag...
Och flaggorna STÅR mot öster och vinden piskar HÅRT!
Det stormar.
Nice, precis idag när sjösjuka JAG ska åka.

Okej, jag går in och kollar på YR.no och kollar, där stod det "Liten kuling, 12 m/s, från nordväst".
Liten kuling...?
Jo, jag tackar ja!
Och på eftermiddagen är det SÅKLART 4 m/s.
Omboka...?
Ja, jag sitter i detta nu  med bokningsfönstret öppet, men då får jag ju mindre tid i stockholm.
Å ANDRA SIDAN måste jag ta åksjuketablett och bli helt trött...
Eller låta bli och spy.
Ska tilläggas att jag är rädd att åka båt när det "guppar" på sjön också.
Varför kunde det inte blåsa på KVÄLLEN istället?
Jag tycker faktiskt inte att detta är rättvist.
Men okej, jag biter ihop, jag åker ändå för att inte missa så mycket tid med Klokboken också för vi ses ju inte dagligdags precis!
Håll tummarna att jag överlever.
Vi ses...
Kanske imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0