Kaffepanna...

Så försvann den här dagen i ett naffs.
Jag ock Milou gick i solen och DAMMET...
Ja, idag längtade jag faktiskt tillbaka till Stockholm, för fy fan vad det dammar på vägarna här.
Det gjorde det INTE i Stockholm faktiskt.
Gatorna är lite sopade här okej, men när bilarna kör, och framförallt kör FORToch framförallt när lastbilar kör fort...
Då är risken för DAMMLUNGA överhängande.
Det ligger ju ett konstant dammoln över Visby för tusan.
Jag försökte ta Söderväg bort mot Hällarna i ett djäkla tempo för att inte bli inlagd på akuten med dammpudrat fejs och just den där svårartade dammlungan också.
Host, fy och blä.
Men Hällarna var FRÄSCHT, dammfritt och bara frisk luft och vi stannade för solgäddor lite här och där.
Väl hemma duschade jag av mig det där äckliga dammet och fick även putsa dammet bort från solbrillorna.
Och så gick jag ner i morsans källare, på jakt efter...


... en kaffepanna!
Jo minsann, för här har jag fått och även kokat kaffe själv i dagarna två och ALDRIG vill jag gå tillbaka till bryggkaffe.
Eller jo, detta blir "självlyx" för denna är ganska liten och rymmer bara 5 små kaffekoppar och har man gäster får det bli bryggkaffe.
Men SÅ GOTT det är!!!
Jag gick upp och kokade mig och mamma varsin kopp kaffi...
Och gissa vem som gick ner och började leta efter sin gamla "Nils Johan"-kaffepanna?
Jo, mamma.
Så nu har Klokboken inspirerat TVÅ inbitna kaffedrickare till lite mer gammeldags kaffevanor.
Mamma sa:
"Ja, nu var ju detta bryggkaffe som du använde, men det var gott ändå, jag har glömt bort hur gott kokat kaffe kan vara."
Mmm, gott var ordet.

Sen drog jag iväg och köpte en 18-års present till mitt första lilla "lånebarn".
Jepp, hon fyller hela 18 och jag fattar inte att det är HON som fyller 18, fyllde inte hennes MAMMA och JAG det nyss...?
Jo, det vill jag nog bestämt påstå.
Jag är väl inte en dag över 18, inte i mina klädval heller tydligen
Fast tydligen har tiden dragit iväg så snabbt så vi gamlingar inte riktigt hunnit med.
Nu fyller bebisen 18.
Helt otroligt.
Jag köpte...
Något som jag inte skriver eller lägger upp bild på här, ifall att, men jag vart nöjd med mitt val iallafall.
Hoppas bara att hon också blir nöjd!
Hämtade mina snedslåveckare som kommit, så nu ska jag ändra från rosa band på barnklänningen jag sydde, till band i samma som tyget.
Förmodligen får det bli imorgon för nu är jag för trött och har ont i nacken.
Ja, så det var typ denna dagen, jag återkommer senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0