Kan ha missuppfattat det...?

Hör på morgonnyheterna att Spanien och Portugal hade 30 grader varmt igår, och idag skulle det bli ungefär samma temperatur.
Jag är inte ett dugg avundsjuk!
Inte ett dugg.

Vaken, och nu märks det...
Vårljuset är här.
Idag när jag gick ut med hunden för morgonkissen så var det ljust.
Inte mörkt, inte skumt, nej ljust!
Ja, ja, Spanien och Portugal må ha varmt, men vi har ljust.
Alltid något, man måste vara glad för det lilla.

Så blev jag så glad igår, jag ska ju på begravning imorgon och jag hade tänkt att använda min svarta jul-o-nyårsklänning för det är den enda svarta klänning jag har.
Eller jag har ju en jag sytt själv, men den har ju snedsydd axel och är väl lite mer "party" än begravning.
Men...
Den svarta, som också är lite ljusare svart, klänningen känns "sisådär", den har för kort ärm och är lite glansig.
Fast så kom jag på att hade jag inte en mörkt svart omlottklänning i garderoben...?
Jo minsann, den som letar finner, från tiden (för några år sedan) när omlottklänningar vart populära, kanske 6 år sedan, hängde en FINFIN svart, omlottklänning med lång ärm.
Det kändes mer helgjutet än den glansiga.
Jag har slängt den i tvättmaskinen och så är den klar och ren till på fredag.
Tänk om jag hade kommit på det i höstas när jag var på den förra begravningen, när jag sprang på stan i TIMMAR efter lämplig begravningskläder.

Den nyblivna 1-åringen och jag myser i soffan innan jag skall till jobbet.
Jag har pussat på henne konstant för hon är ju så SÖT.
Eller SÖIT, som sonen säger.
Hon är måttligt road nu, och som den morgontrötta lilla gosegris hon är...
Längtar hon förmodligen till morsans säng som hon SNART får krypa ner i

På Tv4 Nyheter rapporteras det idag också att "Personlig assistans", alltså personer som behöver personlig assistans, har ökat sedan kommunerna har lämnat över assistansen till privata företag.
Ja, tror jag det, det ÄR ju en MYCKET lukrativ BIZNIZ för företag.
Finns mycket pengar att tjäna inom den sektorn jag jobbar.

Se bara var vårat företag/arbetsgivare vill göra nu...
Få oss att skriva under "rosenskimrande" avtal som innebär att om vi blir uppsagda så har vi endast 2 veckors uppsägningstid och inte 6 månader.
Men det ska gagna oss och våran Chif med mer lön, och mer "annat av alla det slag" men jag...
Har kollat runt på nätet, bedrivit min EGEN Uppdrag Granskning och det känns allt mindre lockande.
Det har det för min del iofs gjort redan från början.
Jag behöver väl inte nämna att om inte pengarna, alla dom pengarna som ska komma oss till nytta INTE utnyttjas under året...
Då går det OAVKORTAT till FÖRETAGET!

Mötte för övrigt han killen som var nere och pratade med oss om detta förra personalmötet utanför Åhlens när jag var i Stockholm.
Ja, av alla ställen sprang jag på honom där.
Vi sa "Hej", och jag frågade "hur det var"...
Han frågade om VI i personalgruppen bestämt oss ännu, för dealen företaget då erbjudit oss.
Nej, sa jag, vi har inte varit samlade sen förra mötet så det har vi inte.
Nähe, kanske ni ska prata om då, förstod jag UNDERFÖRSTÅTT.

Okej...
Jag som var under uppfattningen att det där beslutet...
Behövde vi INTE stressa fram!
Men jag kan ju ha missuppfattat det...?
Not.
Nu ska jag i duschen och sen till jobbet, vi ses imorgon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0