Lära mig tidningen utantill...

Så var syndaren tillbaka igen!
Och spetsfabriken har varit flitig...



Eftersom jag lyckades med längden på första underspetsen på en gång, så tänkte jag att det är lika bra att göra några till så HAR jag på lager.
Jag ska ju göra fler linnen i samma storlek, så då har jag spetsar sen så är det bara att plocka fram och sy på
Och hinner jag idag, så kommer jag sy klart det cerisrosa linnet senare.
När jag kom hem idag så hade mina två "sista" barnmönster kommit!!!
Hurra.
Ja, alltså det är förmodligen inte dom sista jag köper, men dom jag har väntat på.
Nu har jag 3 finfina och "Blir aldrig omoderna" barnmönster.
Jag har så mycket att hinna med, fniss.
Kanske att jag börjar på en ny barnklänning i...

 
... detta bomullstyg med ikatmönster.
Ja...
Jag köpte det när jag beställde mina snedslåveckare från Stoff & Stil.
Jag hade inte fått ro i själen annars om jag inte hade köpt det här tyget, jag har ju DRÖMT dag och natt om det, typ.
Så...
Jag var tvungen.
Faktiskt.
Så som sagt, när det cerisa linnet är klart, då MÅSTE jag sätta saxen i detta tyg.
Köpte även nya Burda igår...



  

Mycket söta och enkla små bröllopsidéer och annat smått och gott.
Jag har lusläst den i flera timmar igårkvälls, bläddrat, läst, bläddrat och åter läst.
Det är precis som om jag försöker lära mig hela tidningen utantill varje gång jag köper en Burda.
Ja, som sagt, HUR ska jag hinna med allt jag vill sy?

Samtidigt som jag sitter och skriver färgar jag ögonfransarna, eller jag har "kladdat på dom färg-gegget" och så sköter dom sig självt.
Om ca 1½ timme ska vi åka iväg på begravningen.
Det är ju ingen idé att måla ögonfransarna för jag kommer böla, men färga går ju bra, då sitter det ju kvar.
Ja, ja, fåfäng ända in i sakristian.
Men jag sitter ändå med en lätt bävan inför denna begravning, jag försöker att tänka GLADA och VARMA tankar och undantränga det ledsamma.
Nu ska jag hoppa i duschen, återkommer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0