Drar ner mig i Gnällträsk!

Hemma och halvdöd!
Halsen är så svullen så jag kan knappt svälja.
Kul.
När klockan var 19.00 på jobbet igår, då LÅG jag på sängen och orkade inte resa mig.
Tur att jag orkade fram tills tv-tid iallafall, men ÄNDÅ!!!!!!!
Går till jobbet frisk som en nötkärna, börjar krokna vid 15-tiden och är helt färdig vid 19.
Inte så kul faktiskt.
Men det är ju bara att bita ihop och jag pimplade té, alvedon och åt halstabletter.
Idag är det saggigt som fan i kroppen, och jag har avbokat ALLT jag skulle göra idag...
Förutom en sak, som jag måste göra, sen måste jag vila.
Men jag orkar egentligen inte ge mig iväg igen, men jag måste.
Så typisk, skojsig förkylning precis när jag har en späckad vecka med både möten, aktiviteter och hantverkande inbokat.
När jag dessutom cyklande hem...



... så var det solsken.
När jag hade hälften kvar kom överraskande en liten starur från ingenstans.
Tjoff, så började det piska snöblandat regn över mig, och då menar jag verkligen piska.
Det var som nålar i ansiktet och ögonen, jag kunde knappt ta mig framåt pga snöpiskandet.
Kul.
Det var ju OCKSÅ precis vad jag behövde med en värkande hals och kropp.
Och precis när jag kom hem...
Då lugnade det ner sig.
Och jag dröp av vatten.
Tjofräs.
Typiskt "My luck"
Nu skiner solen igen, men jag lovar att när jag måste ge mig ut lite senare...
Då kommer väl nästa starur, for sure!

Annars så måste jag bara berömma vårat "kontor" ändå!
Jag MÅ tycka att vi blivit behandlade som boskap av både kommunen/regionen och Omsorgshuset/ledningen där, men vår KUNDANSVARIGA och CHEF...
Är faktiskt mycket bra!
Där sitter inget sitter i kläm, och positiva är dom jämt.
Jag behöver ju vara ledig i april, två dygn, och ingen vikarie eller arbetskompis kunde byta pass eller ta pass...
Vad gör man då, för ÅKA skall jag!
Jag har ju lyckats bli "långtidssjuk" jaa, men aldrig tagit ut semester mer än under sommarsemestrarna.
Men jag ringde "kontoret" redan idag, så jag är ute i god tid och pratade med våran "kundansvariga" och hon lovade att fixa min ledighet på något sätt.
TACK, säger jag då.
Som sagt, är man ute i god tid så hoppas jag att det fixar sig.

Vad gäller hantverket ska jag, när jag orkar, göra om den här klänningen...


Jaha, varför då, undrar nu säkert...?
Jo, jag har stört mig på att spetsen jag virkade är MATT bomullsgarn.
Nu när jag virkat spetsar i glansigt/merciserat bomullsgarn till andra projekt jag ska göra, då tycker jag det matta bomullsgarnet på min fina strandklänning, ser trist ut.
Jag hittade ett perfekt merciserat garn, som jag virkat nya, finare spetsar som jag ska sy på.
Jag sprättar upp det gamla, och syr om...
Såsmåningom.
När jag orkar.
Ja, det får väl räcka med denna lilla morgonrapport, jag återkommer senare med något MER ospännande.
Då kan jag väl gnälla lite mer om hur vårens FÖRSTA förkylning drar ner mig i GNÄLLTRÄSK.
Vi ses sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0