Pensionärs-vovven...

Okej, går du upp nu...?



ZzzZZZZzzzZzZzZzzZ, jaja, det gör inte jag, jag ligger kvar och sover ett tag till...



Jag är liksom inte så morgonpigg som du.
Nej, det har vi/jag märkt redan från dag ett typ!
Detta är hunden som ALDRIG har bråttom ut på morgonkvisten minsann.
Har aldrig varit med om maken faktiskt, alla andra hundar vi haft har stått i givakt så fort någon vaknat och gått upp på morgonen.

Men den här...
Hon ligger verkligen och trynar så länge det går, inte ens när man tar jackan och prasslar och tycker att "NU går vi ut och morgonkissar", far hon upp ur sängen.
Dagtid ja, då går det i ett flygande fläng bara man närmar sig trappen, men på morgonen...
Nej, hon gillar att ligga länge, länge.
Jag får nästan alltid bära henne ned för trappen och få på henne kopplet och sen stapplar hon nästan ut i trädgården.
Lite sömndrucken.
Det är när JAG då tycker att HON ska gå ut, så vi blir av med morgonkissen så fort som möjligt liksom.
Hon är så...
Lustig!

Dessutom blev jag så full-i-fniss igår.
Milou, hon är inte bara en sportig långpromenads-vovve, nej, hon är en PENSIONÄRS-vovve också.
Hon har ju hängt med mamma en del nu när jag inte orkat gå med henne.
Och igår så gick mamma och Milou först en liten stadspromenad, och sen kom hon upp och FRÅGADE Milou om hon skulle gå med till "GRAVEN" (ja, hon frågade faktiskt hunden).
Och Milou hon var ju PÅ såklart, hon satt som en lite undulat och vickade på huvudet, lyssnade när mamma frågade.

Så gick dom, och jag stod i köksfönstret och tittade.
Mamma med sina raska och bestämda steg och fötterna lätt utåtställda (ja, mamma går lite som en pingvin, en mycket rask pingvin... ;) och Milou brevid i samma raska takt, med vickande rumpa och även hon tassarna lätt utåtställda!
Jag började fnissa, vilket par, den raska pingvin-pensionären och den lika raska pingvin-vovven med blommor på väg till GRAVEN.
Så lika och gulliga dom såg ut

Idag känner jag mig som igår, bättre än i fredags men verkligen inte bra.
Detta verkar inte gå över, men jag vilar väl vidare och idag ska jag inte sitta i solen.
Bara vitlök och ingefära och rolig vila.
No more bitching about this, jag lämnar det för idag.
Vidare rapport imorgon.

Jag ska duscha hunden iallafall, sen är det inte så mycket mer planerat.
Jag har ryddat undan åt sambon som ska städa.
Återkommer om en stund, nu ska vovven fräschas upp, hon är så dammig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0