Förmodligen skyller jag bara på hunden...

Hemma och det första jag gjorde INNAN jag satte mig att frukosta var:
Dammsuga och halvdamma lite.
Kom nämligen in på toa och såg TÅNAGLAR på golvet.
Mhm...
Fräscht, eller kanske inte.

Jag packade upp min jobbväska, satte på kaffet och fram med dammsugaren.
Men när jag tagit badrummet ramlade den gamla vanliga känslan över mig:
Jag kan lika bra ta hela lägenheten när jag ändå är i farten!
Så det gjorde jag, och har fått ont i nacken IGEN.
Det var då fan vad den är känslig nu alltså, hushållsarbete är verkligen inte att tänka på egentligen, men jag känner att jag har inget val.
Det går inte att vara lat när man har blivit med hund igen, det hade säkert gått annars, men jag är ju lätt allergisk mot hundhår (bra att man har blivit hundägare då... ;)  så jag måste hålla efter.
Så är det bara.
Förmodligen SKYLLER jag bara på hunden nu, och hade skyllt på något annat om jag INTE haft hunden

Så det blev städ på en gång, så är jag av med det sen.
Alldeles strax ska jag hoppa i ducshen och gå och hämta mitt beställda mönster, köpa en present och sen hem och orkar jag då...
Då ska jag sy!
Vi får väl se vad nacken tycker!

Annars så låg det en HÖG med väntade mönster som jag ÄNTLIGEN fått från Traderafyndande.
Jag fick till och med, eftersom jag fått vänta lite på ett mönster, en liten kompensation...



... ett trikåtyg med små ugglor på!
Ett Madde-tyg dessutom, wow, det var inte dåligt minsann.
PERFEKT nu till min spretande kollektion av barnkläder!
Ja, det hamnade på den växande tyghögen och så får jag säkert användning för det framöver!
Så stod det en annan present ( tror jag åtminstone ) på matbordet...



... en bricka som sonen gjort i träslöjden!
Nu ska jag kanske ta ut presenten i förskott, för den kan ju vara till hans far också, eller så ska han ha den själv.
Men mycket fin är den, och jag blir så stolt över min son!
Bara EN ska jag funderade på när det gällde själva brickan...
För när jag var lika gammal som sonen, gick på S:T Hansskolan och hade träslöjd då 1982-83 typ, ca....
Då gjorde jag en nästintill IDENTISK bricka!
Ingår det i "Träslöjdsläroplanen" att alla barn i grunskolan ska göra en bricka?
Hm, ja det är något jag måste fråga min träslöjdande son om.
Gud så MOSSIGT isåfall att dom inte ändrat ett skvatt på träslöjdsläroplanen sen "anno 1900-kallt" typ.
Nåväl, huvudsaken eleverna tycker det är kul isåfall.
Själv var jag ju av naturliga skäl en SYSLÖJDARE, träslöjd såg jag mest som ett elevstraff.
Liksom matten
Nu har jag inte tid med er mer, måste hoppa i los duschos!
Ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0