Jag har snöat in...

God morgon!
Såg inte nyheterna igår så jag vet inte om det var en stor nyhet då, men idag kom ett kort meddelande att statsministern ska separera från sin fru.
Hm...
Ett väldigt kort meddelande.
Hade det varit kungen och drottningen, då hade det debatterats MINST hela nyhetsändningen.
Bara att hoppas att Fredrik och Filippa kan hitta tillbaka till varandra.
Och SKÖNT för dom att inte "drevet" verkar gå.
Eller så har det gjort det, och jag har missat det.
Hm igen...
Jag tar tillbaka det där, nu har jag sett nyheterna på både 1:an och 4:an.
På kanal 1 verkar inte drevet ha gått lika hårt som på 4:an, på 4:an var det MER information.
Såklart.
4:an är ju reklaminriktad och således alltid mer snaskig än 1:an allt som oftast.

Annars så är jag uppe, men det är knappt.
Nu har det varit en intensiv jobbperiod, och då blir jag lätt matt i pälsen.
Speciellt när man jobbar typ varannan dag.
För jobbar man dygn blir det ju mer tröttsamt för kroppen.
Däremot så var det sista jag tänkte på igår:
Klänningen!
Ja, jag har snöat in fullständigt på mitt nya mönster 7225:an, helt besatt nästintill
Och igår satt jag och läste igenom syinstruktionerna, busenkla, vecklade ut mönstret, busenkelt att rita av.
Bara ett problen egentligen:
Inget lockande tyg hemma att sy klänningen i!
Kanske kan jag tänka mig...

... det mörblå-prickiga batiktyget som ligger i arbetsrummet.
Kanske, om jag blir desperat.
Eller så syr jag mina linnen, ritar av och skär ut mönstret och väntar tills jag HAR ett tyg som jag vill sy klänningen i.
Vem vet vad jag kanske hittar i stockholm...?
Om jag nu inte hinner ta mig till Stoff & Stil hittar jag kanske något i stan på måndagen.
Nu ska jag hoppa i duschen, promenera med cykeln till jobbet i den soliga morgonen.
NÄSTA vecka verkar det bli toppenväder och varmt här i söder.
I Oslo har dom fått snö igen sa kussen igår.
Usch och burr, och MER verkar dom få idag.
Nu, duschen, vi ses imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0