Den älskvärda fästingen...

Här sitter jag och spanar på dom förbipasserande ute på gatan...


... tänker Milou.
Jaha, fotar du mig...


Milou´s hotspot på morgonkvisten, trappan.
Nu har hon dock gett upp och ligger och gosar brevid mig 
Igår när jag skulle sova, för såklart uppstår detta ALLTID när man ska sova, började jag tänka på SMÅKRYP.
Närmare bestämt fästingar.
Jepp, nu har den ONÖDIGA delen av naturen vaknat, den fantastiskt, älskvärda (not) fästingen.
Igår hittade sonen en fästing på Milou medans vi satt ute i trädgården, sen kollade jag henne när vi kommit in, men hittade inget.
Tänkte inte mer på det, förrens jag skulle sova.
Då uppstod "Lopp-syndromet", dvs det började klia på hela kroppen och STACK det inte lite konstigt på en massa ställen också...?
Fan, nu får jag borrelia, in på toa, kollade kroppen, hittade inget, men inte slutade det sticka och klia för det.
Nej då, jag har rivmärken på kroppen idag efter mina naglar.
Jag hade ju bestämt mig att inte ha något giftigt fästingmedel på Milou, men just idag vet jag faktiskt inte...?
Det kryllar ju av fästingar överallt.
Baksidan är ju då också att vi har en hund som är MYCKET BORTSKÄMD på en punkt:
Hon får sova i sängen.
USCH!

Jag sov i "hallen" inatt för jag ska ju jobba idag, sa till sambon i sovrummet innan jag la mig, som då hade Milou inne vid sig:
"Du, se till att hon inte sover i sängen brevid dig inatt, tänk på fästingarna."
Och när jag kom in imorse, vart låg Milou...?
Tätt, tätt, brevid sin husse!
Inget han hade och göra med förstås, för jag hörde hur han beordrade Milou att ligga på sin bädd.
Men jag gissar att SMYGAREN-Milou, smugit upp i sängen under natten och lagt sig tätt, tätt brevid sin husse.
RYS!!!

Idag blir det iallafall en toppendag ute.
Inte en vindpust, stilla och milt redan klockan 06.00 på morgonen.
Jag ska ha klänning hade jag tänkt, passa på att vara ute mycket (hoppas jag iallafall, för jag ska ju jobba) men jag ska njuta för imorgon ser det ju ut att bli skitväder igen.
Nu måste jag i duschen, vi ses imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0