En stor best i håret...

Ja, jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Vi har en hund som verkligen är det UNDERBARASTE som finns, men TUFF...
Det är hon dock inte!
Idag fick vi in en humla i lägenheten och det blev giganternas kamp.
Eller egentligen:
Humlan Vs Milou, 1-0!

Hm, vad är det här för konstig GREJ som ligger här på golvet...?


Milou råkade då peta till den så den hamnade på rygg, och då blev hon såklart skiträdd...


It´s alive...


Så kom humlan på rätt köl igen och tog sig till mattan...










Jesus och SHIT, den jagar mig matte...


Så fastnade humlan i Milous öra!
Hon fick tokspel typ, och matte tillika fotografen fick rycka ut och rädda den lilla vovven.
Och humlan också för den delen.
Fick tag i Milou vid vardagsrumsmattan och fick ur humlan ut trasslet, PIJU, Milou såg dödsförskräckt ut när hon äntligen fått ut BESTEN ur håret!
Humlan hamnade på sniskan och såg lätt "stukad" ut...


Traumat var ett faktum för båda.
Jag fick tag i en pappersbit och baxade upp humlan på den, humlan fick sen hjälp ut i naturen igen och Milou kunde pusta ut!
Läskigare och märkligare djur har hon nog aldrig träffat.
Än så länge ska väl tilläggas 

Förutom detta då, vad har hänt under dagen?
Inte mycket.
Jag har badat Milou och haft fästingdroppar i nacken på henne.
Ja, det kryllar av dom, och det är så äckligt att INTE veta vad hon drar upp i sängen när hon ska gosa.
Eller filten på soffan för den delen.
Så har jag virkat på babyfilten och typ inget mer.
Nu är jag dödstrött, ska snart hoppa isäng, imorgon väntar jobb igen.
Men vi ses innan.
Go´natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0