Ett monster....

Norge blev visst MOSAT i hockeyn igår, vilken tur, mamma, sambo och son vart nog väldigt nöjda

Så till middagen igår...
Potatisen kokade sönder, den smulade sönder, TROTS att jag passade den.
Tydligen inte tillräckligt noga ändå.
Såsen skar sig och blev för vattnig i grytan av köttet.
Köttet i grytan var inte gott.
Detta trots att det ska vara griskött i grytan, men nu har jag kört kyckling i denna grytan förut...
Och det är mycket godare.
Den nygjorda salladen såg saggig ut.
Men alla åt, och det smakade som det skulle ändå, fast JAG...
Tyckte den blev misslyckad!
Typiskt när man nu bjuder på mat, mutter.
Allt gick dock åt.

Men jag kompenserade med att äta mer GLASS och choklad till efterrätt istället.
När vi tryckt i oss i flera timmar jag och bästisen, då sa han:
"Nu mår jag illa av all choklad!"
Jag med, sa jag.
Och så åt vi lite till.
Fint, både han och jag vet verkligen att sätta stopp för goidsintaget 
Vilken karaktär vi båda har.
Det var mysigt att träffas iallafall och det var ju huvudsaken, inte maten, eftersom det inte blir så ofta vi ses.
Kom isäng sent, vaknade och insåg:
Jag ser ut som ett monster!
Ja, jag skojar inte, jag ser VERKLIGEN ut som ett monster.
Men det har jag inte direkt tid att tänka på, vi ska ju på hundutställning och se bästisens Bosse vinna priser.
Det är bara att sätta på sig solbrillor och låtsas som ingenting!
Vi ses lite senare, nu måste jag ta en dusch och sen ska vi iväg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0