Fram med täckjackan igen...

Idag vaknade jag till att "Väder-Lage" meddelar:
"Det blir frost långt ner i landet...."
Underförstått:
Era blommor kommer gå åt pipsvängen pga frost!
Ja, för mammas del är det ju ingen fara iallafall, för hennes små blommor har ju jag så SNÄLLT rensat bort!
Ser man då vädret resten av veckan så är det KALLT och regn.
Inte mitt önskeväder direkt.

Igårkvälls hyrde vi Tintin...

Den var faktiskt jättebra!
Sonen  skrattade gott, men vi gjorde ett misstag:
Jag och sambon ville se den på engelska med svensk text.
Men efter ett tag ångrade jag mig, jag ville höra Kapten Haddocks "Bomber och granater" på svenska.
Det blev INTE lika bra när man (dvs jag) hela tiden satt och hörde min barndoms tecknade Tintin i huvudet.
Jag liksom hörde alla karaktärerna i skallen på svenska med deras svenska röster och sen "på riktigt" den engelska versionen när Dupontarna heter "Thomssons", Milou "Snowy" osv.
Nästa Tintin vill jag ha på svenska, annars gillar jag faktiskt MEST att höra tecknat/animerat på engelska/orginalrösterna.
Men i detta fallet blev det fel.

Nu säger "Väder-Lage" att det är -1 i Värmland.
Fy fan, stackars värmlänningar.
Huvva.
Nä, det blir fram med TÄCKJACKA och tjocka jeans, samt en sticketröja!
Kul.
Nu ska jag sätta fart, det är dags för jobb.
Vi får ses imorgon igen, då blir det nya äventyr här på Southway 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0