Funderar på kreationer och skattepengar...

Funderar på...



.. att sy en sådan här klänning...



... men jag har en sån satans DUM docka, denna duger inte till något klokt alls.
Det är bara visa UPP kläder och sjalar.
Jag kan inte drapera klokt eller sy upp en sådan här kreation förrens jag har en KLOK provdocka.
En proffsdocka.
Jag har tänkt om, jag ska nog köpa mig en inställningsbar sy-provdocka för mina kommande skattepengar istället.
Ja, nya glasögon kan jag köpa nästa år istället.
Så får det bli.
Annars ska jag nog sy...





... en klänning med tvära ränder upptill, sen avdelad och delen undertill med ränderna neråt.
Ser kanske inte så kul ut såhär, men det kan nog bli skitbra.
Bara ETT problem:
Jag älskar detta tyget, men det är så "slinkigt" och flygit så det bara rör sig hela tiden.
Jag ska försöka skära till fyra delar, eller så blir det två med sömmen i ryggen...
Fast det tycker inte jag är så snyggt, eftersom det inte blir någon dragkedja i klänningen.
Och se om jag kan få ihop det jag tänkt mig...
Håll tummarna.
Fast först har jag ju den där barnklänningen att sy.
Men planera kan man ju alltid göra 

Min "tonåring" har flygit tillbaka in i boet igen.
Han var på gott humör när han kom tillbaka från fotbollen, och jag med.
Vi var glada att börja på en ny vecka tillsammans.
Jag kände mig laddad med NYA mamma-tag och ska inte duttla med ungen.
Vi ser på tv och ser en speedway stjärna krascha och dö mot en kant på en sarg.
PANG in i sargen = DÖD!
Sonen säger:
Jag ska också börja köra speedway när jag blir stor OCH skaffa motorcykel!

"Den nya COOLA mamman":
Va?
Glöm det, över min döda kropp!
Du ser ju hur det gick för honom som dog precis framför ögonen på dig här på tv´n.
Tror du att du kommer få köra speedway eller motorcykel så är du korkad.
Det kommer jag aldrig tillåta!

"Den nya BALLA sonen":
Du, jag ska köra cross också!

"Den INTE så coola mamman helt plötsligt":
i väldigt irriterad ton )
Vad håller du på med?
Du kan glömma ALLA former av motorsport, iallafall så länge jag lever, bara så du vet!

"Den mycket tuffa och balla sonen":
Mamma, jag är snart vuxen och DÅ...
Gör jag som jag vill!"

"Den väldigt OCOOLA mamman":
Glöm det, glöm det, glöm det, glöm det, glöm det, glöm det!!!
(lite "bingo, bingo, bingo" typ... )
Kommer aldrig och ske!

Och den "Väldigt ocoola mamman" tänkte:
Nu blir jag på dåligt humör och klarar inte av att tänka tanken att han ska få bestämma sånt SJÄLV om några år!
Fan, jag gör som jag tänkt från början, jag låser in honom och kedjar fast honom nere i källaren.

Så det så!

Så tillsist...
Igår var vi på promenad jag och Chifen, vi passerade en trädgård där det var en väldigt SÖT hund bodde.
Tillåt mig presentera Stig...


Vilken goding!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0