Göken...

Vi var ute och promenerade i nästan 2 timmar idag!
Inte för att det nu tar 1.45 tur och retur till Vibble, men det var SÅ underbart på Hällarna idag, och helt folktomt, så vi gick och sommarnjöt.
Man går lite och spankulerar liksom...





Och varmt var det!
Det var inte bara vovven som höll på att dö av värmeslag, det var matte också.
Det blåste visserligen på vissa sträckor, men det var ju varm vind och DÅ var det skönt.
Men så kom man på sträckor som det inte blåste, då var det väldigt varmt.
Då hade jag ändå tunna träningsbyxor och en tunn tröja.

Vi mötte en "tant & farbror" på hemvägen, dom stannade och beundrade Milou (liksom alla andra vi möter ;).
Och som vanligt fick jag frågan:
(det är den vanligaste frågan jag får...)
"Det en valp va?"
Eh, nej, hon är över ett år.
Och alla som då känner till rasen cavalier KCS, dom blir ytterst förvånade.
"Va, så liten den är, så ovanligt!"
Och alltid känner folk "nån" som hafte en cavve, eller så har dom haft en själva, och alla tycker hon är så liten.
Mmm, hon är ju det, säger jag.
Vad ska man säga liksom, ja, hon är liten och perfekt.
Så fick hon veröm för sitt PUPPY-FACE, det lilla näpna fesjet som ÄR så bedårande.
Tanten idag sa till sin gubbe och mig:
"Ja, din syrra hade ju två såna här, men dom var ju ena riktiga tjockisar, inte alls så vältränade som den här!"
Gubben blev lite putt och sa:
"Åja, SÅ tjocka var dom väl inte...?
Jo, det var dom faktiskt hörrudu, men så gick hon ju aldrig ut med dom heller!"
Gubben sa:
"Gjorde hon väl...?"
Nä. det gjorde hon faktiskt inte... bla, bla, bla...
Och då kände jag:
Time for EXIT!
Nu tjafsar ni om hans syrras hundar som var otränade, undrar vart det slutar innan vi hinner iväg jag och Milou.
Gubben och tanten, det är jag och sambon om 20 år 
Vi sa "Hej då" och gick vidare.
Och när vi kom på den här sträckan...


... då hörde vi GÖKEN någonstans i närheten!
Jag knäppte en bild bara för att att vi hörde göken precis just här.
Inte för att man kan SE göken, eller höra den i bilden , men det är känslan av göken som faktiskt KO-KO:ade just precis där och då!
Så kom jag hem, det blev fika och macka på balkongen, ser skar jag till tyget till barnklänningen...


... som ska sys.
det blir den enkla modellen igen, men det är för att det är en bra sommarklänning.
Och nu är det ju sommar 
Kanske inte är så somrig färg, men jag har fastnat för det svart/vita iår tydligen.
Så har jag suttit på balkongen och solat dom likbleka benen...


... nåväl, om någon vecka eller två om vädret håller i sig, DÅ har jag bruna ben.
Ska nog börja fuska lite med "brun-utan-sol" på benen också, som jag brukar 
Naturligtvis virkade jag på babyfilten också, nu ska jag snart sy.
Vi ses snart igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0