Då hade jag tänkt typ att sova...



Igår såg jag min första för året, en enda liten, utslagna syrénblomma!
Så vackert!
Och vilken dag!!!!
Herregud, strålande sol och högsommarvärme.
Jag var ute hela dagen igår, gick inte in förrens klockan var sex.
Igår var det även premiär för min nyinköpta byxdress...

Tror ni den var skön...?
Det skönaste plagget i MIN garderob just kan jag meddela!
Synd att jag sytt så himla mycket kläder till mig själv, som jag inte kommer använda....
För jag kommer BARA använda den här byxdressen i sommar .
Nä, det kommer jag inte, men den är kanonskön.
Ja, jag njöt hela dagen i min lösa och lediga dress, och jag skulle gärna vilja hitta ett mönster så jag skulle kunna sy en miljon fler såna i olika tyger.
Bästa plagget ever!

Vidare så måste jag nämna grabbarna i lägenheten ovapå vid jobbet också, partykillarna.
Dödstyst hela dagen och hela kvällen i deras lägenhet, men vid 21.30-tiden åkte musiken på.
Ingen fest, men dunk-dunk-dunk-dunka-musiken på.
Jag tänkte:
"Hoppas nu att dom stänger av vid 22-tiden...?"
Vid 23.15 var fortfarande dunk-dunk-dunka-musiken på.
Och då...
Hade jag typ tänkt att sova.
Typ så.
Dunk-dunk-dunk...
Ska jag gå upp och ringa på, ska jag ringa störningsjouren, jag började härskna till.

När en låt började tona ut, ställde jag mig på en stol och bankande i TAKET med botten av en flaska och svor tyst:
"Stäng av nu ungdjävel!"
Ja, tyvärr är det ungdjävel nu.
Det blev tyst, jag bankade lite till för att han skulle fatta vinken.
Dunk-dunk-dunk, musiken fortsatte.
Men va fan!!!
Nästa låt tonade ut, jag bankade igen, då fattade han väl vinken och det blev tyst för natten.

Jag...
Har idag ont i nacken av mitt bankande tilltag!
Så djävla onödigt gjort av mig, men gjort är gjort och nästa gång jag ser grabbarna ska vi ha ett allvarligt samtal.
Någon måtta får det faktiskt vara, och Gotlandshem verkar ju inte vara på "G" med att ta tag i problemet heller.
Visst, vi ska anmäla och anmäla...
Men hur många anmälningar krävs innan det ska hända något...?
Killarna har haft HELA söndagen på sig att spela sin dunka-dunka-musik, men väljer att börja göra det 21.30 och framåt.
Inte okej för den "part time-boende-surkärringen" i lägenheten under.

Annars så hade jag och en av mina bästisar ett samtal angående snällhet Vs oärlighet för ett tag sedan.
Eller det var ganska längesedan typ...
Ja, och i det samtalet så handlade om det där med "energitjuvar", ni vet en sådan där person som suger all must ur en och påverkar en negativt.
Man kan liksom börja en dag i dur, och sluta i moll för att en person fullständigt dränerat en.

Ja, och jag satt i en "situation", en situation där jag var så fullständigt galet förbannad på ett beteende, dränerad på energi och så ringde jag upp min bästis och öste ur mig min frustration.
Undrade på sluttampen av min ändlösa monolog:
"VAD är det för fel på mig, varför umgås jag med personen som fullständigt tar kål på mig?
Varför?
Gör jag detta för att vara snäll eller VAD är det...?

Då...
Fick jag ett svar jag inte förväntat mig.
Min bästis skrattade mjukt och sa:
"Nä, du är inte snäll när du umgås med en person du inte gillar, du är OÄRLIG!"

What?
Vadå, hur menar du nu, sa jag och kom helt av mig i min ilska.
Är jag oärlig?
Jo, då berättade min bästis att hon läst boken "Konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn och i den boken fanns det tydligen ett kapitel om just detta.
Att om man umgås med folk/personer man inte tycker om, inte klarar av, energitjuvar, då är man faktiskt oärlig och falsk.
Hon skummade igenom lite detaljer och sa:
"Jag har den boken, du kan få läsa den."
TACK, det ska jag verkligen göra, och bestämde mig på stående fot:
Detta måste jag verkligen ta till mig och tänka på i framtiden.
Jag ska återkomma i ämnet när jag läst boken.

Och när man sen tänker efter...
VEM vill vara oärlig i relationer till andra människor?
Umgås med någon "bara för att vara snäll" fast man egentligen inte klarar av personen.
Inte jag iallafall, och det finns ju då olika typer av oärlighet bevisligen...
Jag ska som sagt läsa den där boken såsmåningom och se vad Stefan skrivit, jag vill vara ärlig, bara dra en VIT LÖGN ibland när det är absolut nödvändigt i livet.
Jag tog ett beslut, och det...
Stod/står jag fast vid!
Vi ses.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0