När Madde skall vara snäll, del 2...

Jag skrev ju för några dagar sedan om det där med att vara snäll...
Eller rättare sagt när man TROR att man är snäll, och så visar det sig att man i själva verket är oärlig.
Eller jag var det i just ett specifikt fall.
Nu har det idag då visat sig att man inte bara kan vara oärlig när man är snäll, man kan vara snäll och KLANTIG också.
Jepp, det finns många kombinationer minsann.

Så...
Jag ritade ett litet fint kort till min mamma, i Mors dags present skulle hon ju få "Rabattrensning" och "Grillmiddag"!
Fint serrni, och jag la in det lilla kortet till mamma, gick ut i garaget och skred till verket.
Hacka, kasse, handskar och så satte jag igång!
Nu vill jag bara tala om också att jag INTE har gröna fingrar, inte ens en grön liten lillfingernagel typ.
Jag är inte en "fixa-i-trädgården-person" och har noll koll på växter och dylikt i rabatter.
Jag tycker det är fint...
Men kan inget.
Och när mina växter slokar och dör här inne, köper jag RASKT nya och låtsas som det regnar.

Vidare så...
Började jag i den lättaste rabatten, där det såg utt att vara minst ogräs.
Se där ja, det var en massa ljusgröna små ogräsväxter, tänkte jag, och började hacka och riva för kung och fosterland.
Hann riva bort det mesta, lyckades även hinna att kratta fint, så kom mamma ut och undrade:
"Vad gör du?"
Har du inte sett mitt kort, jag rensar rabatterna i present!
"Jaha, nä, jag inte sett något kort!
Men du kan inte rensa DÄR, jag har planterat RIDDARSPORRAR där!"

Riddarsporrar...
Säger du det, säger jag.
(FAN också, säg inte att dom där små gröna skotten var riddarsporrar...?)
"Ja, du har väl inte rensat bort några skott?"
Eh, nej, jag har bara tagit bort gamla maskrosor!
(Så lite ljug på det...)
"Ja okej, bra!"

FINT!
Madde ska vara snäll, Madde ska rensa rabatter, Madde rensar bort små ljusgröna skott, Madde vet inte vad det är för små skott och avslutar det hela med att ljuga!
Jag ville vara snäll men slutade SOM VANLIGT med att vara OÄRLIG och klantig.
Grattis kära lilla mor, det var din mors dags present, nu var du några riddarsporrar fattigare kanske...
Tur att du inte har en dator och kan läsa min blogg!
Grillmiddagen gick dock utan några fadäser.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0