När Madde skulle sova ut...

Idag skulle jag ha sovmorgon!
Idag skulle jag sova ut.
Idag skulle jag sova DJÄVLIGT länge, och gud nåde den som väcker mig.
Sambon skulle/är iväg på golf och sonen skulle/skall iväg på fotboll.
Alltså hade dom fått stränga förhållningsregler att INTE väcka den sömnbehövande.
Ja...
Först vaknade jag vid 04-tiden av att det var varmt som fan i rummet, upp och öppnade fönstret ännu mer.
Sen toa, bom isäng.
Men vart tog sömnen vägen...?
Tja, inte vet jag, den flög sin kos.
Tillslut somnade jag om igen och vaknade fullt övertygad om att jag sovit minst till klockan 10.
Tittade på klockan:
07.30.
Va, nej, det här är ju ingen djäkla sovmorgon, kände efter:
Är jag utvilad?
Ja...
Det var jag väl.
Så det var bara att gå upp.

SOMMAR ute idag.
Varmt och härligt, jag har alla fönster öppna ut mot vägen samt balkongdörren, där det steker.
"Sommar, sommar, sommar..."
Äntligen vänder det, och väderkartan för öin ser MYCKET LOVANDE ut hela veckan.
Sol och värme.
Jag ska njuta, njuta, njuta, ifall den sen blir 20 minus igen.
Man kan ju aldrig så noga veta.

För övrigt står två saker på min önskelista:



... två mönster som jag skall försöka få tag i här.
Och får jag inte det, då ska jag köpa dom på nätet.
Det blir iofs mycket dyrare, men smakar det, så kostar det.
Så är det ju bara.
Jag har även hittat tre japanska (tror jag, kanske kinesiska...?) böcker, utgivna på engelska med underbara mönster...




...som skulle passa mig.
Ska se om det går att beställa hem från någon bokhandel här.
Håll tummarna att det går.
Ja, jag skulle ju skriva om snällhet och oärlighet kombinerat här igår...
Men det får bli en annan dag.
Nu tänker jag köra igång min dag, plocka undan och fixa, och sen...
SY.
Vi ses senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0