Skriv inga hjärtan...

Vaken, varmt och sol ute, vovven vill inte kissa eller bajsa...
Ja, det var min morgonstart.
Sambon får ta en kiss-sväng innan har sticker och se om det går bättre.

Igår pratade jag med sonen, frågade om han sett mitt meddelande till honom på Facebook.
"Jaaa", sa han surt.
Jaha, varför har du inte svarat då?
Tillsaken hör att det jag skrivit att jag var STOLT över honom att det gick så bra i skolan.
Lite PEPP typ.
Under "meddelanden" ska tilläggas, INTE under "timelinen".
Sonen svarar:
"Ja, men mamma, måste du hålla på och skriva HJÄRTAN hela tiden på min facebooksida?"
Eh, vadå, det var ju hjärtan i ett meddelande, det kan ju inga andra se.
"Ja, men du lägger upp hjärtan på min TIMELINE OCKSÅ, det är så PINSAMT!"

Jaha...
Pinsamt med hjärtan på sonens timeline, hur kan jag vara så...
Pinsam...?
Ja, man kan ju undra.

Den pinsamma mamman svarade/förklarade sig:
Amen hallå, SÅ farligt är det väl inte?
Det är ju för att jag saknar dig när du är vid pappa, jag vill ju bara vara gullig!
"Sluta med det är du snäll..."
Okej, men om vi gör så här då, jag skriver INGA HJÄRTAN på timelinen, men jag kan väl skriva hjärtan till dig när jag skriver meddelanden som ingen ser?
"Mm, det är okej..."
Bra, sa den lättade mamman glatt!
Är du sur?
"Neeeej!"
Bra.
Men varför har du inte svarat på mitt meddelande om du nu har sett det...?
"Mamma, vad du håller på jäääääämt..."

Ja, lite så har vi det.
Så till er med känsliga NÄSTAN-tonåringar har jag ett tips:
Skriv inga hjärtan på timelinen på fejan, skriv dom i meddelanden istället.
Det är så pinsamt nämligen.
Nu ska jag i duschen, vi ses imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0