På skoj...

Tillbaka hemma och ändå ganska pigg.
Har landat i min sköna soffa, sonen ska iväg och spela fotboll med sina kompisar.
Jag försökte få honom att vara hemma och MYSA med mig istället, sa "Jag tycker att du och jag kan väl göra något ihop idag, mammas lille gulleplutt..."
Obs, PÅ SKOJ, sa jag alltså det, och sonen...
Slingrade sig som en orm ur min famn och sa:
"Mamma, neeeej, sluta nu, jag vill inte vara med dig fatta´ru väl..."
Och mamma Madde släppte taget om sin son och sa:
"Nej, jag vet, jag bara skojade..."
Suckade inombords, för även OM jag skojade, så var jag halvt om halvt allvarlig.
Fast jag ska ju ändå pyssla idag så...
Jag överlever 
Jag har ju Milou.

Så nu ska jag öppna boden, hänga ut "elefantklänningen" jag gjorde häromdagen, hoppas på någon liten kund eller HELST TVÅ nu när det är Kristi Flygare och mycket folk nere.
Sen sätta fram strykbrädan och strykjärnet, sätta igång och sy den lila klänningen.
Vi ses senare och då ska jag berätta lite om snällhet och oärlighet...
Kan ju bli spännande  tjing.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0