Utflykt till Svarthäll...

Så började jag sy idag på förmiddagen.
Och vid 13.30-tiden kände jag att jag var tvungen att gå ut, det var ju för fasen sommar ute.
Så jag tog med mig hund, bok och tidning och gick ut i trädgården.
Efter kom sambon och undrade om vi skulle grilla...?
Nja, tyckte väl jag, men vi hade ju inget grillaktigt hemma.
Så där satt vi, och precis när jag bestämt mig för att gå in och sy igen, då ringde bästisens man till sambon.
Han undrade om vi skulle med på en eftermiddags-spontanutflykt med dom...?
Jag var så inställd på att sy, plus att jag inte duschat, men...
Sambon blev irriterad och sa till mig att "Sy, det kan du väl göra någon annan dag".
Klart vi skulle med på utflykt denna första, riktiga sommardag!

Autisten i mig fick ge sig, SJÄLVKLART skulle vi med.
Sagt och gjort, vi hade en halvtimme på oss, båda slängde sig i duschen, jag fixade kaffe i en handvändning och så fram med picknick-filt, var precis klara när dom kom och skulle hämta upp oss.
Vi åkte till Svarthäll och fy fan så härligt det var!
Det lustiga var att i stan blåste det rejält, vid havet...
Var det skönt!



Vi hade HELA Svarthäll för oss själva, bara några få förbipasserande, men annars var vi helt solo!
Det spelades och tävlades i strandvarpa...





Vi grillade korv...









Och så den GALNA lilla hunden på stranden.
Idag var det "Bingo, bingo", som gällde och "Jag fattar inte vad du vill när du ropar MILOU KOM HIT, jag fattar verkligen nada..."
Min bästis sa:
"Ja, det var hon som gick ut med HÖGSTA BETYG i hundkursen, klassens etta..."
Mmm, typ, eller kanske inte just idag.
Hon sprang så jag trodde hon skulle stupa, och det gjorde hon i bilen på väg hem.
Nu ligger hon "död" här brevid mig och luktar...
Hav och sand 


Ja, vi hade verkligen några underbara timmar där på Ihre/Svarthäll, jag sa till min bästis när vi satt där i sanden och tittade ut på havet:
"Nu är det sommar, det är det här vi längtat efter!"
Jag blev nästan grinfärdig, usch ALDRIG MER en röd Ikeasoffa och snöstorm.
Nu...
Är det sommar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0