Min tid...

Idag måste jag bara börja med dom här lilla visdomsorden som jag såg på "Fejan"...


Jag tror att VISSA av er förstår varför just detta tilltalade mig!
Och så sant som det är sagt:
Om man ger någon av sin tid så är det en bit av ens liv som faktiskt försvinner som aldrig kommer igen, då vill man INTE att folk ska slösa bort den.
Man ska respektera andras och sin egen tid, för den är värdefull.
Och man ska INTE slösa den på energitjuvar.
Punkt!

Jag satt uppe och rös för mig själv till "American Horror Story" sent igårkvälls.
Tänkte under programmet:
Jaha, kan spöken DÖDA levande människor nu helt plötsligt...?
Ja, det är så rörigt, FAST BRA , men jag försöker sortera mina gamla kunskaper om spöken, och undrar varför nya film och serieskapare skapar nya förutsättningar för spöken och vampyrer.
Förr kunde tex vampyrer INTE vara ute i solsken/dagsljus utan brinna upp.
Dom syntes inte i speglar.
Dom tålde inte vitlök.
Nu tål dom vitlök, syns i speglar OCH kan tillråga på allt vara ute i dagsljus.
Spöken ska inte kunna skada människor fysiskt, dom ska bara kunna vara "en materia" som kan "kännas"av.
I denna serien kan dom tydligen både döda och ha sex med "vanliga dödliga".
Dessutom göra dom med barn!
Ja, jag försöker hänga med i svängarna, men vet snart inte vem som är spöke eller vem som är människa.
Allt medans mina naglar under tiden ryker, ryyyyyyyys

Jag ska till HM och byta sonens shorts till en större storlek om en stund, köpa garn, samt skicka paket.
Sen vet jag faktiskt inte VAD jag ska hitta på...?
Helt klart är att det blir något hantverkande av något slag iallafall!
Vi ses sen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0