Mosade norrmän ikväll...?

Dagen har gått übersnabbt här, och jag har betat av alla samtal och det verkar som om allt ska lösa sig på bästa sätt.
Hoppas jag.
Tillslut.
Ja, så har jag dammsugit lite, jag satte mig på häcken som nu först.
Och här hinner jag väl sitta en liten stund innan jag ska börja laga middag, min killbästis kommer över ikväll och spenderar kvällen med oss.

Sambon bara pratar om att hockey-VM startar.
Ursäkta, hockey-VM, who cares, sa jag halvhögt.
"Jag sa bara ATT det startade ikväll", sa sambon halvhögt tillbaka.
Mhm, men som sonen sa när han fick höra att det var Sverige-Norge:

"Jaha, då är det ju inget intressant, Sverige lär ju ändå MOSA norrmännen!"

Sedär, vart har han lärt sig den där hockey-rasismen...?
Hockeyexpert-morsan eller hockeyexpert-sambon perhaps?
Inte är det från hockeyanalfabeten-Maddemamman iallafall 
Jag har bestämt mig för att det BLIR en babyfilt iallafall, och hoppas det kommer till användning.
Jag gör några varv med rutor till, sen skickar jag upp den till "Lilla A"!
Nu ska jag börja förbereda inför middagen, vi ses sen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0