Att sälja eller inte sälja...

Vad har hänt sen sist?
Jo, jag blev klar med balkongen, duken från Brissund, från typ 70-talet åkte på bordet!
Premiärduk, ja, men den är jag rädd om, så det vara bara för att det kändes FESTLIGT att balkongen var klar idag 


Så, säsong 2012 är härmed invigd, nu kan man sitta ute och njuta på balkongen!
Sen satte jag igång med knappverkstad.
Vad gör man om man har fyra hantverk som inte säljer...?
Som bara ligger och som man inte gör fler av?
Man tänker om.
Denna svarta bomullssjal...


... fick en fin träknapp på sig, och så kan man använda den som sjal runt axlarna eller...


... en vanlig halsduk om man vill!
Se där, upphottad till max och fler användningsområden.
Sen tog jag itu med...


... dessa sjalar som jag endast sålt TVÅ av.


... kanske träknappar kan "rädda" modellen...?
Tja, dom ser kanske inte SÅ festliga ut på bilderna, men faktiskt är dom det i "verkligheten".
Modellen är ganska kort i snibbarna, går inte att knyta, flyger lätt upp om det blåser det minsta, så jag tror att knapparna kan rädda sjalen för att gör den smartare att använda.
Nu åker inte halsduken upp, utan håller ihop och det blir varmt om halsen.
Jag har försökt mig på denna varianten...


... med samma sjal.
Båda funkar i min mening, men inget...
Verkar sälja.
Ja, vi får se om det händer något nu, att sälja eller inte sälja, ja... det är frågan.
Funderar faktiskt själv på att ta den gula (lejongula, den är mycket mörkare i verkligheten än på bilden) för jag gillar färgen, jag har den blå, en vinröd och en naturvit/brun också.
Vi får se.
Nu har jag snabbt klämt i mig lite kvällsmat, ska virka lite på babyfilten samtidigt som jag ser klart en film "Game change" som handlar om när John McCain fick Sarah Palin som ankare i sin valkampanj mot Obama.
Hon blev väl liksom ankaret som drog ner McCain-båten i djupet, kan man säga.
Mycket intressant film.
Så jag ser klart den, virkar lite, sen ska jag sy om lite/ändra på ett linne jag sydde till mig själv i höstas som jag inte blev nöjd med...
Ta en dusch och virka lite till på babyfilten.
Herregud, jag jobbar så FINGRARNA glöder.
Annars så fotade jag morsans ÖGONSTEN i trädgården, tillåt mig presentera GULLVIVAN...


... bakom lås och bom!
Eller bakom PINNAR så vi klumpfötter inte ska trampa ner henne.
Ja, mamma älskar sin enda lilla gullviva mitt på gräsmattan så olämpligt placerad.
Hon hoppas det ska komma fler gullvivor, att gullvivan ska sprida sig, att en humla ska befrukta vivan och...
Ja, göra det humlor gör, för att blommor ska sprida sig, men varje år...
Kommer det endast denna lilla viva.
Vi håller tummarna för att nästa år, då är dom kanske två 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0