Vi vann!

Vi vann, vi är bäst och jag satt faktiskt själv på jobbet och såg det sista, det mest spännande momentet...
Rösträkningen!


Loreen utklassade alla!
Kändes lite trist faktiskt att inte ha någon eller några att fira med.
Men shit, ja, hon utklassade verkligen alla, det var inte snack om annat.
Min favoritlista i övrigt såg ut som följer:
1. Sverige
2. Estland (
honom missade jag sist, jag var ute och hämtade in kaninen när han sjöng i torsdags, kvällens ENDA GÅSHUD på hela kroppen, grymt bra låt och sång)
3. Serbien (
älskade ju den där fläskiga serb-balladen)
4. Ryska gummorna
5. Spanien (också en grym och halvsvenk ballad, jättebra röst)
6. Albanien (
übercoooool röst)j

Ja, det var faktiskt en hel del bra låtar ändå, när man nu lyssnade ordentligt.
Tyskland var inte heller så dum, jag gillade den med.
Och när Gina uppmanade oss tittare att man skulle spana in sångarens "lysande ögon som gick rakt igenom tv-rutan"...
Då gjorde jag det.
Och tänk, jag tyckte PRECIS som henne.
Han var ju sötare än socker...
Och socker som är så sött!
Så skriver jag inget mer om honom, sambon blir så trött på att hans gamla kärring fått gumsjukan på äldre dagar.
Jag gör ju inget annat än skriver om UNGA vackra pojkar konstat här på bloggen 


Är det inte vampyr-Edward så är det någon annan ung hunk.
Nä, det är jag och dom där patetiska gamla kärringarna som åker till Gambia och gifter sig med unga pojkar.
Fast jag är ju iofs också "gift" med en ung (yngre än mig) och vacker hunk, så jag behöver tack och lov inte åka till Gambia och skämma ut mig 
Stackars sambon, jag hoppas han snackar med sina polare om unga snygga tjejer HAN har sett, medans jag avhandlar mitt helt öppet här 
PINSAMT!
Nog om tysk-hunken nu.

Något annat som förvånade mig var för övigt "Hamilton" igår.
Alltså filmen, "I nationens intresse".
Jag hånskrattade när sambon och morsan undrade om jag skulle med och se den på bio, "dock inte" var mitt svar.
Sambon erbjöd sig till och med att BJUDA mig...
Never ever, sa jag.


Men så hade Chifen hyrt den, och vi såg den igår, och döm om min förvåning...
Jag tyckte den var BRA!?
Ja, jag fattar det knappt själv, detta är INTE en film i min smak, jag gillar INTE action, och jag gillar definitivt inte svensk, fånig action.
Och så var den bra.
????
Jag har sett en del av dom andra Hamilton-filmerna med gamla X-krokar under åren, eftersom nästan varenda kille jag varit ihop med gillat dom där skitfilmerna samt böckerna.
INGEN skådis har lyckats övertyga mig om att "det där är någoting att ha".
Men så kommer Persbrandt och sopar banan med samtliga, lyckas göra en svensk actiosrulle trovärdig!
Vilken närvaro.
Ja, säga vad man vill om Persbrandt PRIVAT, men på film och teater misslyckas han dock aldrig.
Han är bland svensk film och teaters största, punkt.
Detta var verkligen inte det bästa jag sett, MEN bra, överraskande bra.
Men så är det väl så också, att det är skådisen som gör filmen.

Idag är det MORS DAG!

Och jag fick present av sonen...


... en vacker ros i en vacker havsblå vas.
Den fick hedersplatsen på öppna spisen.
Min mamma ska få present hon också, vi diskuterar fortfarande...
JAG tycker att vi kan rensa ALLA rabatterna åt mamma, eftersom hon har skadat benet och inte kan fixa ett skit.
Vilket hon alltid håller på och pysslar med annars.
Då tycker jag, eftersom allt håller på att växa igen, så kan vi göra det, sen grilla och bjuda på mat.
Sonen och sambon verkar måttligt roade av det.
Men...
Jag tror jag driver igenom det faktiskt.

I Syrien är det dock 32 BARN som inte får fira mors dag idag.
Inte för att dom kanske hade gjort det ändå, men 32 barn dödades i en räd av regeringen.
Resten var väl förmodligen kvinnor.
Allt medans världen och FN tittar på.

32 barn finns inte längre, kanske inte deras mödrar heller.
Kanske det finns överlevande barn kvar efter räden som inte har en mor kvar att få tröst och skydd hos.
Kanske det finns överlevade kvinnor kvar, som inte har ett barn att trösta eller älska.
Tänkvärt en vacker dag som denna.
Nu ska jag starta igång min dag, vi ses senare.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack Madde!



Äntligen hittade jag en själsfrände, för jag gillade också Albaniens låt.



Alla jag annars pratat med tittar på mig som om jag inte är klok när jag säger att jag gillade Rona Nishliu och hennes sång.



Vi kan ju inte haft helt fel för hon kom ju faktiskt femma!!



Kram, Ingrid

2012-05-27 @ 17:57:33
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Hon var jättebra, vilken inlevelse säger jag bara.

Jag tyckte hon sjöng från hjärtat med en sjuhelvetes pipa!

Vi har rätt, dom har fel ;D

Kram Madde

2012-05-27 @ 19:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0