Badrumskrock & dräggel...

God morgon, så var jag hemma igen och har 1 veckas ledighet framför mig!
Känns inte helt fel att ha det och kunna åka iväg utan att det kostar mig semesterdagar.
Är lika trött som jag förväntat mig, men samtidigt har jag mycket KUL att se fram emot...
Så det gör inget.
Jag ska inte springa runt som en tok i Stockholm, utan strosa! 
 
Så har det uppstått ett litet problem vad gäller badrummet och TILLGÅNGEN till badrummet innan jobb och skola här på Rue de la Sud.
Jag har nämligen fått en "piffare" till son, och eftersom han ska in på badrummet och "piffa" samtidigt som jag ska in och duscha och piffa...
Så har vi börjat krocka!
Tidsmässigt alltså.

Förr var det en unge...
Nu är det en UNG MAN!
 
Det har varit X-antal gånger som sonen nästan kommit försent till skolan, bara för att han nu helt plötsligt har så himla mycket att piffa med innan skolan.
Och jag har stressat järnet för att hinna klart så han ska få komma in.
Detta har nu blivit ohållbart, vi måste schemalägga oss på ett smart sätt för att hinna båda två!
Det är en himla tur i alla fall att sambon INTE behöver piffa innan han ska till jobbet, han borstar bara gaddarna och sen går han iväg och svettas på jobbet.
 
Och vi fortsätter på "Sonen VS Mamma-temat" så jag har nämligen satt in mitt "Mammamandat" och ska tvinga sonen till en sak.
En himla viktig sak.
För att inte säga superviktig.
Jag vill nämligen gå på bio och se senaste Twillight filmen, och jag måste TVINGA sonen att gå med mig.
Ja, ni läste rätt, jag måste tvinga honom.
 
 
Förra året, när del 1 kom av just Breaking dawn (dom andra Twilight filmerna har vi sett hemma), då var det SONEN som ville att vi skulle gå och se den ihop på bio.
Och jag offrade mig.
NOT.
Herregud, jag sprang ju glad ihågen iväg med sonen och såg filmen, drägglde lite väl mycket möjligtvis över läckra, snygga superhunken Edward/Robert.
Men jag gick på bio med min son för att se filmen, för att HAN ville.
 
Iår...
Vart det då plötsligt inte aktuellt att se uppföljaren på bio.
MED SIN MOR!
No, no...
Den ska helt plötsligt ses hemma på dvd´n när den väl släpps om typ EN EVIGHET!!!

Glöm det, sa den övertända mamman, och lockade med:
"Men självklart betalar jag din biobiljett om vi ser den på bio!"

- Nej, jag vill inte gå på bio med DIG och se den, det är ju pinsamt.
Den övertända morsan började känna sig lätt desperat:
"Lägg av, vadå, det är väl inget pinsamt att gå med mig och se den, skärp dig!"
- Jag kommer inte gå på bio med dig och se den, P-U-N-K-T!
... fastslog den envise lille glädjedödaren.
 
 
(Tokdräggel)
 
Då tog jag fram storsläggan.
Alternativt "Det dåliga samvetet" på sonen:
 
"JAG SOM GÖR SÅ HIMLA MYCKET FÖR DIG JÄMT...
Kan inte du offra dig och gå med din lilla mamma?"
- Nej, sa den orubblige glädjedödaren.
 
"Du har inget val, du måste.
P-U-N-K-T!"
 
- Men maaaaaama.
"Jo, du måste, vi går så fort jag kommer tillbaka från Stockholm och du är hos mig igen."
 
- (Suck), Du är inte klok...
Och så gick han in i vardagsrummet och slängde sig i soffan.
Den segrande (?) övertända mamman bestämde raskt i sitt eget huvud:
Vi ska gå direkt på måndagen på min vecka, jag bokar och bjuder...
Jag som gör så himla mycket för honom.
Jag slänger en en middag på "Subway" som sonen älskar också.
Gå själv och se filmen...?
Nä, det är ju typ inte aktuellt, det är ju...
PINSAMT.  
 
 Om sambon är informerad...?
Jodå, han stod brevid oss i köket och skrattade åt respektive part!
 
 
Sambon menar jag då såklart 
Ja, och nu ska jag börja min dag, det blir hundpromenad, sen kommer guddottern och vill ha hjälp med en blus.
Jag tror jag fixar mysfika och bakar SAFFRANSSCONES till henne, mig och sonen.
Vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0