Bästaste älsklings Solsidan...

Sambon var på Ica Atterdags förut och handlade mat samt en "liten" present till Milou.
Med betoningen på LITEN present...
 
 
Jo, sambon gick och köpte en ny trasselsudd leksak förstår ni.
För den gamla och mycket mindre (läs smidigare) modellen påstod han, saknar trassel på sidorna numera.
 
Han köpte en modell "Schäfer" alternativ "Rottweiler", för det var typ ingen liten sudd han kom hem med.
Och Milou som är liksom lite petig och rädd av sig, inte leker så himla våldsamt och mycket...
ÄLSKADE DEN!   (??????)
Tvärtemot vad jag trodde, visst älskar hon sin gamla sudd, men den här trodde jag skulle vara för tung och klumpig.
Men inte då, Milou blev stormförtjust och älskade som sagt den osmidiga jättesudden.
Den är typ nästan lika stor som henne själv 
 
Annars har det inte hänt så mycket mer än att jag gjorde klart och satte fast öronen på dom oranga babymössorna, vi gjorde falukorv i ugn med potatis till middag, bästisen kom hit på en fika och så såg vi SOLSIDAN och skrattade järnet!!!
Herregud, så bra det var.
 
Bara när det började så kände jag igen mig.
Fredde/sambon är på jobb, Mickan/jag tokringer om och om igen.
(men SVARA då för fan!!!!)
Tillslut svarar Fredde/sambon trots att dom är upptagna för dom tror att det är något viktigt.
Så säger Mickan/ Madde:

"Men heeeeej...
Är-det-han-som-inte-kan-slänga-in-frukostdisken-i-diskmaskinen-innan-han-sticker-till-jobbet!???"
 
I typ ett enda andetag slänger man ur sig "detta-hushållsfixet-har-du-inte-gjort" och dom försöker säga att dom är upptagna, men Mickan/Madde...
Bara maler på!
Jisses, kvällens gapskratt.
Har dom haft avlyssning på våran telefon eller?
 
Ja, sen har vi ju det där med Facebook-status uppdateringarna också.
När jag såg "Anna" hålla på och ljuga ihop bättre eftermiddagar med lilla Wilma, då slängde jag mig frustande på fejan och skrev:
 
"Vilken UNDERBAR dag i detta underbara, underbara duggregnet!
Har avnjutit en gourmet middag bestående av lyxigaste falukorv av bästaste sort, med exkusivt handgjort potatismos och ekologisk sallad från en ekologisk bonde.
På det MYSFIKA med bästaste vännen Ullis, bestående av fairtrade kaffe och handbakade croissanter som sambon svängt ihop.
NU...
SUPERMEGA MYS med älskaste älsklings sambon i våra supermysiga soffor från Ikea och...
Solsidan! ;) "
 
Med tillägget under...
 
"Madeleine Österholm Tror fan jag hann baka ett surdegsbröd, gå ut med hunden, sticka en sjal, bädda en säng och skriva en kokbok också..."
 
Ja, jag kunde inte låta bli, och så gapskrattade jag och sambon.
Man har inte roligare än man gör sig, jag bara ÄLSKAR bästaste, bästaste Solsidan 
Och nu ska vi faktiskt se film, vi ses imorgon igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0