Den beskyddande spökvaktarhunden...

Så var det jobbdag igen.
Och trots att klockan är nästan 07, är det kolmörkt.
Jag tycker det känns smått deprimerande och man har svårt att bli pigg när det är så här mörkt.
Eller var jag uppe lite försent igår, och skyller på mörkret idag?
Mjo...
Så kan det nog vara också kanske.
 
Igår såg jag så "American Horror Story" och på det var jag tvungen att gå ner i källaren.
Hm...
Och hela den serien bygger på att NÄSTAN alla spöken bor nere i källaren.
Dessutom var jag själv, ingen sambo hemma att be att gå ner istället.

Så jag tände lampor, sprang ner som om jag hade djävulen själv efter mig, in i pannrummet höjde pannan, sprang upp och släckte alla lampor i farten.
Vågade inte titta bakom mig IFALL jag nu hade en ande bakom mig redo att dra mig tillbaka i mörkret.
( man kan ju faktiskt aldrig så noga veta!!! )
 

Madde 41 eller Madde 8 år?
Ja, i detta fallet var det nog Madde 8 år inombords, och ÄNDÅ...
Älskar jag att sitta och se på sånt som skrämmer mig.
 
Toppade det hela med att fort hoppa i den varma sängen, dra in den stackars hunden under täcket som BESKYDD och sedan såg jag...
 
 
 
Ja, när jag ändå var i farten kunde jag väl se nästa rysare också, det gick av bara farten liksom.
Jag har sett den en gång förut, men har glömt bort den så jag ville se den igen.
Hunden fick tillslut andnöd och värmeslag under täcket och kröp ut och...
Jag låg vaken till sambon kom hem.
( blink, blink, blink, blink, eyes wide open... )

Det var liksom ingen idé att somna innan, för jag var så uppvarvad inombords liksom 
Men så fort han kom hem, och jag visste att någon annan var hemma förutom den beskyddande SPÖKVAKTARHUNDEN...
Då kunde jag somna direkt.
Och vakna lite smått trött idag.
 
 
Ja, ja, jag har bara mig själv att skylla.
Nu hoppar jag i duschen och tar en promenad med cykeln till jobbet, vi ses imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0