Den har blivit sned...

Så var det ett projekt som gick åt pipsvängen igen.
Jag insåg att den rundvirkade, stora snooden som jag komponerat mönstret själv till...
Blivit sned!
Jag har klantat mig och gjort fel ett stycke i början vid varvbytena, och ett stycke nu, så själva sömmen där bak har alltså blivit sned.
 
Så jäkla förargligt, för sjalen/snooden blir jättefin i mönstret.
Jag har kommit halvvägs men lägger med direkt, för defekta snoodar säljes inte, eller används INTE av mig själv heller för den delen.
Bara att slänga.
Surt.
Nu hade jag tur att det inte var det dyraste garnet, och jag ska se om jag kan få tag i 4 nya nystan (jag virkar nämligen dubbelt) och börja om från början.
Jag har fyra nystan kvar.
 
Så...
Då kom jag av mig helt och vet inte vad jag ska hitta på härnäst.
Lite sur på hela situationen.
Ja...
Så då piggar jag väl upp mig själv med att hänga lite tvätt istället!
Jättekul.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0